Ticaret hacminin artması ve tedarik zincirinin
küreselleşmesi limanların uluslararası ticaretteki önemini artırmıştır. Bu
gelişmeler sebebiyle limanlar, müşterilerinin ihtiyaçlarını karşılayabilmek
için hinterlandlarında bulunan ürünlerin analizini yapmaya ihtiyaç
duymaktadırlar. Akdeniz’e açılan kapılar olarak nitelendirilen İskenderun
Körfezi, birçok ürün grubuna hizmet verebilecek yeterli altyapıya sahiptir. Türkiye’de
toplam yük elleçlemede İskenderun Körfezi’nin payı %9,34’tür. Bu çalışmanın
amacı, İskenderun Körfezi’nde bulunan limanlara ait yükleme sıklıklarını analiz
etmek ve öne çıkan yük gruplarını ve ihracat/ithalat bölgelerini belirlemektir.
İthalat ve ihracat yüklerinin toplam miktarları ve yük grupları; gemilerin
yükleme ve boşaltma tonajları, ithalat ve ihracat yapılan bölgeler ve İskenderun’daki
elleçleme limanları bazında analiz edilmiştir. Ön plana çıkan yük gruplarının
ve başlıca ithalat/ihracat bölgelerinin belirlenmesi için Rstudio yazılımı
kullanılmış, toplam yük miktarları ton bazında hesaplanmış ve yükleme
sıklıkları bulunmuştur. Analiz için Assan Limanı, Yazıcı Limanı, Isdemir
Limanı, MMK Metalurji Limanı, Orhan Ekinci İskelesi, Limak, Gübretaş Limanı, Sasa
Terminali ve Petrol Ofisi İskelesi belirlenmiştir.
Increasing trade volume and globalisation of supply chains have increased the importance of ports
in international trade. Due to these developments, ports need to analyse the commodities in their hinterland to
be able to meet their customer requirements. Iskenderun Bay, which is
considered as a gateway to the Mediterranean
Sea, has sufficient infrastructure to serve several
commodity groups. The share of the total cargo handling of Iskenderun Bay is
9.34 % in Turkey. This study aims to analyze the frequency distributions of shipments,
to determine the prominent cargo groups as well as exporting/importing regions
of the ports located in Iskenderun Bay. The total amount of import-export cargoes and cargo groups have been analysed by
the loading/discharging tonnages of the vessels, exporting/importing regions
and the handling ports in Iskenderun. Calculation of the total amount of cargo on ton basis
and shipment frequency has been found by using RStudio software to determine
prominent cargo groups and main export/import
regions. Assan Port, Yazıcı Port, Isdemir Port, MMK Metalurji Port, Orhan
Ekinci Pier, Limak Port, Gübretaş Port, Sasa Terminal, and Petrol Ofisi Pier
Port have been selected for the analysis.
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 24, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 10 Issue: 1 |