Günümüzde yaşanan küreselleşme, teknolojik
gelişmeler ve yoğun rekabet, tekstil konfeksiyon firmalarının da müşteri
memnuniyetini sağlamak, siparişleri müşterinin istediği kalitede ve zamanında
teslimat yapabilmek, diğer firmalarla rekabet edebilmek için doğru fason
seçiminin önemini anlamalarını sağlamaktadır. Bu konunun basit bir fason seçimi
olarak görülmemesi, pek çok değerlendirme kriteri dikkate alınarak, sadece tek
değişkene ve kritere göre değil, çok sayıda kritere ve bunların ortaklaşa
etkilerine bakılarak değerlendirilmesi gerekmektedir. Bu amaçla, İzmir’de
faaliyet gösteren bir işletmede Çok
Kriterli Karar Verme sistemlerinden MACBETH yöntemi kullanılarak fason
seçiminde dikkate alınan kriterlerin ağırlıkları belirlenmiş, fason tedarikçi
alternatiflerinin değerlendirilmesinde TOPSIS yönteminden yararlanılmış ve elde
edilen sonuçlar karşılaştırılmıştır.
Nowadays globalization,
technological developments and intense competition enable textile and apparel
companies to realize customer satisfaction, to produce orders on time and at desired
quality and to understand the importance of choosing the right supplier in
order to compete with other companies. This issue shouldn’t be considered as a
simple supplier selection but also it should be handled by evaluating not only
single variable and criterion but also considering multi criteria and their
joint effects. In this study, the weights of the criteria, which were evaluated
for supplier selection in an apparel company located in Izmir, has been
determined by using MACBETH method as a Multi Criteria Decision Making systems.
The supplier alternatives were evaluated by using both MACBETH and TOPSIS
methods and the obtained results were compared.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Engineering |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | May 21, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 21 Issue: 62 |
Dokuz Eylül Üniversitesi, Mühendislik Fakültesi Dekanlığı Tınaztepe Yerleşkesi, Adatepe Mah. Doğuş Cad. No: 207-I / 35390 Buca-İZMİR.