Kamu hizmetleri
yerine getirilirken; kamu kaynaklarının yasalara uygun, verimli ve etkin
kullanılması gerekmektedir. Aksi takdirde kamu zararı ortaya çıkabilmektedir. Kamu
zararı; kamu görevlilerinin kasıt, kusur veya ihmallerinden dolayı kamu
kaynağında artışa engel olunması veya eksilmeye neden olunmasıdır. Bu kapsamda
kamu zararı, bu fiilleri yapan kamu görevlilerinden tahsil edilmekte, hesap
yargılaması noktasında idarenin kamu zararı konusunda herhangi bir sorumluluğu
bulunmamaktadır. Bu çalışma, kamu görevlilerinin kamu zararı düzenlemesini
nasıl algıladıkları ve kamu zararı ile ilgili düzenlemelerin, kamu
görevlilerinin çalışma gayreti üzerinde nasıl bir etkiye sahip olduğunu ortaya
koymayı amaçlamaktadır. Bu bağlamda çalışmada derinlemesine görüşme tekniği
kullanılmış, Isparta, Manisa ve Uşak illerinde farklı kurumlarda çalışan kamu
görevlilerine önceden hazırlanmış sorular yöneltilmiştir. Çalışma sonucunda, kamu
zararı unsurları arasında yer alan kusur ve ihmallerin derecelendirilmesi gerektiği,
bunun yanında küçük ihmal ve kusurların kamu zararının unsurları arasından
çıkarılması gerektiği vurgulanmıştır. Ayrıca kamu zararı ile ilgili düzenlemelerin
kamu görevlilerinin çalışma gayretlerini de olumsuz yönde etkilediği tespit
edilmiştir. Bu bağlamda Türk mali mevzuatı içerisinde yer alan normların, kamu
zararı tanımı ve unsurları açısından tereddüde mahal vermeyecek şekilde yeniden
düzenlenmesi ve uygulamada yeknesaklığın sağlanması gerekmektedir.
When public services are
fulfilled; it is necessary to use public resources appropriately, efficiently and
effectively. Otherwise, public loss can arise. Public loss is to prevent increase
in public resources or to reduce due to intent, defect and omission of public
officials. In this context, the public loss is collected from the public
officials who carry out these acts, and the administration does not have any responsibility
for the public loss. This study aims to determine how do public officials perceive
public loss implementation and how do public loss implementations effects to
public employees' about their working effort. In this study, in-depth interview
technique has been used. In this scope; pre-prepared questions have been directed
to public officials who are working at different institutions in Usak, Isparta
and Manisa. As a result of the study, it has been emphasized that the deficiencies
and omissions among the public loss elements should be graded, and that minor negligence
and defects should be removed from the elements of public loss. In this context,
it is necessary to reorganize the norms included in the Turkish financial legislation
in a way not to hesitate in terms of definition and elements of public loss and
to ensure uniformity in practice.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 20, 2019 |
Submission Date | November 9, 2018 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 21 Issue: 1 |