The continuous expansion of the internet usage network has provided many opportunities for social media users. The cultural effects of social media are reflected in people's activities. Social media culture has transformed into new platforms where individuals with different cultural characteristics interact with their cultural values. The research aims to include the keywords that the authors emphasize most in social media culture research and the relationship power of these words. Within the scope of the purpose of the research, social media culture studies from Turkey and France were examined separately. The research sample consisted of social media culture publications in the Web of Science database. The bibliometric analysis method was used in the application. In the research, authors, publications, growth rates, and highlighted keywords in social media culture research are included. As a result of the analysis, the words most emphasized by the authors in the social media culture research on Turkey were social media, culture, Turkey, media, popular culture, covid-19, Twitter, Facebook, new media, social, gender, multiculturalism, religiosity, and sustainability. In research on France, the words social media, culture, media, social, covid-19, communication, gender, France, journalism, religion, trust, Twitter, advertising, body image, and networks were emphasized. In research on Turkey, the strongest relationships were between the words social media, Turkey, culture, and media. In studies based in France, strong relationships were found between the words social media, culture, media, and social.
projeden türetilmemiştir
İnternet kullanım ağının sürekli genişlemesi, sosyal medya kullanıcılarına birçok olanak sağlamıştır. Sosyal medyanın kültürel etkileri, insanların faaliyetlerine yansımıştır. Sosyal medya kültürü, farklı kültürel özelliklere sahip bireylerin, kültürel değerleri ile etkileşim oluşturduğu yeni platformlara dönüşmüştür. Araştırmada sosyal medya kültürü araştırmalarında, yazarların en fazla vurgu yaptıkları anahtar kelimelere ve bu kelimelerin ilişki gücüne yer verilmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın amacı çerçevesinde Türkiye ve Fransa adresli sosyal medya kültürü araştırmaları ayrı ayrı incelenmiştir. Araştırma örneklemi Web of Science veri tabanında yer alan sosyal medya kültürü yayınlarından oluşmuştur. Uygulamada bibliyometrik analiz yönteminden faydalanılmıştır. Araştırmada sosyal medya kültürü araştırmalarında, yazarlara, yayınlara, büyüme oranlarına ve vurgulanan anahtar kelimelere yer verilmiştir. Analiz sonucunda Türkiye adresli sosyal medya kültürü araştırmalarında yazarların en fazla vurguladığı kelimeler arasında, sosyal medya, kültür, Türkiye, medya, popüler kültür, covid-19, Twitter, Facebook, yeni medya, sosyal, cinsiyet, çok kültürlülük, dindarlık ve sürdürülebilirlik yer almıştır. Fransa adresli araştırmalarda ise, sosyal medya, kültür, medya, sosyal, covid-19, iletişim, cinsiyet, Fransa, gazetecilik, din, güven, Twitter, reklam, beden imajı ve ağlar kelimelerine vurgu yapılmıştır. Türkiye adresli araştırmalarda en güçlü ilişkiler, sosyal medya, Türkiye, kültür ve medya kelimeleri arasında olmuştur. Fransa adresli araştırmalarda ise, sosyal medya, kültür, medya ve sosyal kelimeleri arasında güçlü ilişkilere rastlanılmıştır.
Araştırma etik kurul kararı zorunluluğu kapsamında değildir. Araştırmada etik dışı herhangi bir eylem söz konusu değildir.
Destekleyen kurum yoktur.
projeden türetilmemiştir
-
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları (Diğer), Kültürel çalışmalar (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Proje Numarası | projeden türetilmemiştir |
Yayımlanma Tarihi | 15 Haziran 2024 |
Gönderilme Tarihi | 18 Kasım 2023 |
Kabul Tarihi | 4 Nisan 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 26 Sayı: 2 |