Markov zincirleri zaman içerisinde tamamen önceden kestirilemeyen stokastik süreçlere uygulanır. Markov zincirleri kesikli zamanlı stokastik süreçlerin özel bir türüdür. Markov zincirleri eğitim, pazarlama, sağlık hizmetleri, muhasebe ve üretim gibi birçok alana uygulanabilmektedir. Bu çalışmada Markov zincirleri üniversite öğrencilerinin kullandıkları cep telefonu marka tercihlerine uygulanmıştır. Cep telefonu marka tercihlerinin Markov zincirleri ile analizi için Erzincan Üniversitesi’nde okuyan 278’i kız ve 242’si erkek öğrenci olmak üzere toplam 520 öğrenciye anket uygulanmıştır. Çalışma neticesinde, mevcut durumda en fazla kullanılan ilk üç cep telefonu markasının sırasıyla Samsung %43,5 , Apple %15,2 ve LG %10,8 olduğu belirlenmiştir. Bu markaları kullanan öğrenciler, aynı zamanda bu markalara sadık da kalmışlardır. Kız öğrencilerde sadık olunan marka sıralaması Apple %70 , Samsung %51 ve LG %22 olarak gerçekleşirken, erkek öğrenciler için bu durum Apple %47 , Samsung %45 ve LG %30 olarak gerçekleşmiştir. Kız-erkek öğrenci ayırımı yapılmaksızın genel olarak sadık olunan marka sıralaması ise Apple %55 , Samsung %49 ve LG %26 olarak gerçekleşmiştir
Markov chains are applied to stochastic processes which are completely unpredictable in advance. Markov chains are a special type of discrete-time stochastic processes. Markov chains may be applied to many fields such as education, marketing, health care, accounting and manufacturing. In this study, Markov chains were applied to the preferences on mobile phone brands which university students are using. To analyze the preferences on mobile phone brands via Markov analysis, a questionnaire was applied to a total of 520 students, 278 of whom are female, and 242 of whom are male students studying at Erzincan University. As a result of the study, in the current situation it was found out that the top three most widely used mobile phone brands are respectively Samsung 43.5% , Apple 15.2% and LG 10.8% . Students who use these brands have also remained loyal to the brand. It was also realized that whereas the brands remained loyal by the female students are Apple 70% , Samsung 51% and LG 22% , it is Apple 47% , Samsung 45% and LG 30% for male students. Finally it was seen that without regarding female-male distinction, in general the brands remained loyal are respectively Apple 55% , Samsung 49% and LG 26%
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | December 1, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Issue: 17 |
Dicle University
Journal of Social Sciences Institute (DUSBED)