Web 2.0 ile birlikte ortaya çıkan ve yıllar içinde mevcut şeklini alan sosyal medyada içerik kavramlarını paylaşan sosyal medya fenomenleri, gönderilerinin bulunduğu kanallarda takipçileri/aboneleri tarafından tanınan ve tanınan "mikro ünlüler"dir. Bu bağlamda sosyal medya kullanıcıları, mecranın özelliklerine göre sosyal medya fenomenlerini takip etmekte veya kanallarına abone olmaktadır. Sosyal medya fenomenleri, paylaştıkları medyaya ve onları takip eden ya da kanallarına abone olan sosyal medya kullanıcı sayılarına göre çeşitli sınıflandırmalara tabi tutulmuştur. Bu çalışmada sosyal medya fenomenlerinden biri olan YouTuber'ların üniversite öğrencilerinin satın alma kararlarına etkisi araştırılmıştır. Bu kapsamda anket çalışmasında Dicle Üniversitesi'nde öğrenim gören 404 üniversite öğrencisine ulaşılmıştır. Sonuç olarak “Marka veya ürün dikkatimi çekiyor” maddesinin en yüksek ortalamaya sahip olduğu (3.256 ± 1.114) (3.256 ± 1.114), “Benzer ürün veya markaları kullanırsam kullanmayı bırakırım” maddesi en düşük ortalamaya (2.953 ± 1.051) sahip olduğu görülmüştür.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Early Pub Date | March 1, 2023 |
Publication Date | March 1, 2023 |
Submission Date | November 18, 2022 |
Published in Issue | Year 2023 Issue: 32 (Dicle Üniversitesi'nin 50. Yılına Özel 50 Makale) |
Dicle University
Journal of Social Sciences Institute (DUSBED)