Görsel-işitsel medya olarak artırılmış gerçeklik günümüzde dijitalleşme seyrinde ortaya çıkmış olup sağlıktan eğitime, iletişimden sanata kadar pek çok disiplin içinde kendine yer edinmiştir. Bireylere fiziksel dünyada; gerçek zamanlı, etkileşimli, sesli, hareketli bir ortam sunan artırılmış gerçeklik teknolojisi, dijitalleşmeye dirençli bir alan olan resimli çocuk kitaplarında da varlık göstermeye ve çocukların gündelik yaşamları içine girmeye başlamıştır. Araştırmada AG uygulamaları ile resimlemenin nasıl bir etkileşimde olduğu, karakter ve mekân modellemelerinin kitaptaki resimleme ile tutarlı olup olmadığı, AG uygulamasında hareket, ses, efekt gibi unsurların yer alıp almadığı ve bunların hikâyeye nasıl bir katkı sunduğunun ortaya koyulması amaçlanmaktadır. Araştırma kapsamında amaçlı ve ölçüt örnekleme tekniği aracılığıyla Türkçe dilinde yazılmış ve Türkçeye çevrilmiş olan Gerçek Öyküler ile Keşifler, Küçük Prens, Bana Bunu Akut Öğretti ve Bir Çocuk Bir Mucize AG uygulamalı resimli çocuk kitapları seçilmiş ve içerik analizi yöntemiyle çözümlenmiştir. Araştırmadan elde edilen bulgular ışığında AG uygulamalı resimli kitapların, resimleme ve hikâyesi ile modelleme ve resimleme arasındaki ilişkinin birbiriyle çelişkili olmaması halinde, içinde ses, efekt, hareket barındırması dolayısıyla etkili iletişim ve etkileşime olanak sunduğu ifade etmek mümkündür.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Early Pub Date | March 1, 2023 |
Publication Date | March 1, 2023 |
Submission Date | January 4, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Issue: 32 (Dicle Üniversitesi'nin 50. Yılına Özel 50 Makale) |
Dicle University
Journal of Social Sciences Institute (DUSBED)