Kassandra Damgası ve Dünyanın Sonundayız eserlerini apokaliptik bağlamda karşılaştırmalı bir şekilde ele aldığımız bu çalışmada iki ana tema odak noktasıdır. İlkin teorik ve kavramsal olarak kıyametin anlamları ve edebiyat tarihi içindeki yeri konumlandırılmıştır. İkincil olarak kıyamete dair çağdaş söylemlerin söz konusu eserlerden hareketle metinsel örneklenmesi ve analizi yapılmıştır. Kassandra Damgası ve Dünyanın Sonundayız eserlerindeki kıyamet düşüncesinin izleri sürülmüş ve kıyamet düşüncesinin evrimi değerlendirilmiştir. Bu noktada kıyamet, yıkımın farklı dayanakları üzerinden hareketle dünyanın sona gidişini işaret eder. İki eserde kıyamet dair görünümler düzen krizi ve şiddetten hareketle ele alınmıştır. Her iki dünyada da düzenin bozulması, doğa ve sosyal yapının çökmesiyle isyanın başlaması söz konusudur. Bu kurgusal şiddetle, ayaklanma, devrim ve terörizmden oluşan bir dünya algısı yansıtılmaktadır. Böylelikle düzenin kırılganlığı ve çöküşü tasvir edilmektedir. İki eserdeki kıyamet kurgusunda düzen krizi olağanüstü bir durumu yaratırken insanların özgürlüğünün kalıcı olarak askıya alınması, egemen bir gücün ortaya çıkması ve bu gücün düzeni yeniden sağlamak için her türlü eylemi mübah görmesi işlenmektedir. Demokrasi yerine diktatörlük, özgür birey yerine konformist birey, hukuk yerine yargısız infazın yerini alan normlar silsilesinin oluşturduğu sona giden bir Dünya kurgulanmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Comparative and Transnational Literature |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Early Pub Date | October 14, 2023 |
Publication Date | October 21, 2023 |
Submission Date | June 8, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Issue: 34 |
Dicle University
Journal of Social Sciences Institute (DUSBED)