Giriş: Bu çalışma Dicle Üniversitesi (D.Ü.) Atatürk Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu 1.sınıfında öğrenim gören öğrencilerin sağlıklı yaşam davranışı biçimlerini belirlemek amacıyla tanımlayıcı olarak yapılmıştır.
Yöntemler: Araştırmanın evrenini Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokul’u 1.sınıf öğrencileri (251 öğrenci) oluşturmaktadır. Katılımcılara demografik verileri içeren yapılandırılmış bir anket ile Walker tarafından düzenlenen ve 2008 yılında Bahar ve arkadaşları tarafından Türkçe geçerlik ve güvenirlik çalışması yapılmış olan “Sağlıklı Yaşam Biçimi Davranışları Ölçeği II” (SYBDÖ) uygulanmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde sayı-yüzdelik hesaplama, ortalama, t testi ve korelasyon analizi kullanılmıştır.
Bulgular: Öğrencilerin yaş ortalaması 20,46±3,7, %70.5’i kadın, %90,2’i bekâr, %69,3’ünün aile evi, %16’sı yurt, %14,7’side öğrenci evinde kalmakta, %27,9’u okurken ek bir işte çalışmakta, %77,7 sinin anne eğitim durumunun en fazla ilkokul olduğu saptanmıştır.
Öğrencilerinin toplam SYBDÖ puan ortalamaları orta düzeyde bulunmuştur 118,0±21,0. Anne eğitim durumu yüksek olan öğrencilerin, kişilerarası ilişki puan ortalaması yüksek olmakla birlikte istatistiksel açıdan anlamlı bulunmamıştır. Anne eğitimi yüksek olan öğrencilerin beslenme, kişilerarası ilişkiler ve toplam puan ortalaması anlamlı bulunmuştur (p<0.05).
Sonuç: Çalışma yaptığımız üniversite öğrencilerinin SYBDÖ puan ortalamalarının orta düzeyde olduğu ve annenin eğitim düzeyi ile ilişkili olduğu sonucuna varılmıştır. Sağlık sektöründe görev alacak olan öğrencilerin sağlığı geliştirme davranışlarının önemini kavramaları ve bilgilerini davranışa dönüştürmeleri yönünde eğitimler yapılması gerekmektedir.
Subjects | Health Care Administration |
---|---|
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | March 20, 2017 |
Submission Date | March 17, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 44 Issue: 1 |