Pragmatics has been one of the most prevalent research topics recently. In the present study, the emphasis is on pragmatics and its influence on foreign language teaching. Having been a linguistic base of communicative approach, the main function of pragmatics is to help learners to gain communicative competence and to teach new vocabulary to learners with authentic materials. Its influence on FLT can be both direct and indirect, such as; having a student-oriented teaching, selecting teaching materials that are suitable to learners on different levels, reconstructing the grammar topics according to their authentic uses and designing classroom activities to improve learners’ communicative competence
Edimbilim son yılların en yaygın araştırma konularından biridir. Bu çalışmada, bir dilbilim alanı olarak edimbilim kısaca ele alınmakta ve yabancı dil öğretimine etkileri üzerinde durulmaktadır. İletişimci öğretimin dilbilimsel dayanağını oluşturan edimbilimin yabancı dil öğretimindeki temel işlevi, iletişim yetisinin kazandırılması ve öğrencinin gerçek yaşamda işine yarayacak konularla sözcük dağarcığının öğretilmesidir. Yabancı dil öğretimine doğrudan ya da dolaylı şu etkileri gözlenmiştir; öğretimin öğrenci merkezli olması, öğrenci grubuna uygun ders kitaplarının belirlenmesi, ders içeriklerinin yeniden ele alınması, dilbilgisi konularının kullanıma göre yeniden düzenlenmesi, günlük yaşamla ilgili özgün metinlerin ders kitaplarına girmesi ve iletişim becerisini geliştirmeye yönelik alıştırma biçimlerinin oluşturulması
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Language Studies |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | March 1, 2005 |
Submission Date | January 1, 2005 |
Published in Issue | Year 2005 Issue: 127 |