KOBİ’ler gerek istihdama katkıları gerekse hızlı hareket edebilme potansiyelleri ile ülke ekonomilerine ciddi katkılarda bulunurlar. Ancak, aynı zamanda birtakım yetersizlikleri de bünyelerinde barındırırlar. Bu bağlamda, bu çalışmada literatürde son dönemlerde öne çıkan açık inovasyon stratejilerinin, KOBİ’lerin ürün inovasyonu performansı ile ihracat performansı üzerindeki etkileri araştırılmaktadır. Ayrıca, inovasyon ikliminin bu ilişkiler üzerindeki moderatör etkileri incelenmektedir. Bu kapsamda, 299 ihracatçı KOBİ üzerinde anket yöntemi ile yapılan araştırmada, içten-dışa ve dıştan-içe açık inovasyon stratejilerinin ürün inovasyonu performansıyla pozitif ilişkili olduğu, ürün inovasyonu performansının ise ihracat performansıyla pozitif ilişkili olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca, araştırma sonucunda ürün inovasyonu performansının aracı değişken etkisi ile inovasyon ikliminin moderatör etkisi tespit edilmiştir.
SMEs make serious contributions to the national economy with their positive effect on employment and their potential to act quickly. However, they have some deficiencies, too. In the present study, we investigated the effects of open innovation strategies, which have recently come to the attention in the literature, on the product innovation performance and export performance of SMEs. In addition, the moderator effects of the innovation climate on these relations are examined. In so doing, in a survey conducted on 299 exporting SMEs, it was determined that inside-out and outside-in open innovation strategies are positively related to product innovation performance, while product innovation performance is positively related to export performance. In addition, the mediating variable effect of product innovation performance and the moderator effect of innovation climate were determined.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Business Administration |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | July 10, 2023 |
Submission Date | January 18, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 24 Issue: 2 |