Amaç: Bu çalışmada, üniversite öğrencilerinin psikolojik iyilik halini belirlemek için bir mobil uygulama geliştirilmesi amaçlanmıştır.
Gereç ve Yöntemler: Yenilikçi ve disiplinler arası bir yaklaşıma sahip olan bu çalışma, Eylül 2022'den Haziran 2023'e kadar uzanan titiz bir metodoloji izlemektedir. Mobil uygulamanın geliştirilmesi, işlevselliğini, kullanılabilirliğini ve güvenilirliğini sağlamak için sistematik ve yapılandırılmış bir süreç izlemiştir. Geliştirmenin tüm aşamalarında, uygulamanın teknik sağlamlığını, güvenilirliğini ve etkinliğini sağlamak için bilgi teknolojilerinden profesyonel destek alınmıştır. Çalışma, ihtiyaç belirleme, teknik geliştirme, müdahale tasarımı ve tanıtım aşamalarından oluşan dört gelişim aşamasını kapsamaktadır. Bu aşamalar öğrenci merkezli bir yaklaşım sağlarken, uygulama, depresyon, anksiyete, stres, ilişki şiddeti tutumları, bağımlılık, internet bağımlılığı, uyku kalitesi ve yeme bozukluklarına ilişkin içgörüler sunmaktadır.
Bulgular: Psikolojik iyilik hallerini değerlendirmek ve geliştirmek amacıyla üniversite öğrencilerine özel, kapsamlı bir mobil uygulama geliştirildi. Uygulamanın gerçek zamanlı duygu takibi özelliği ile öğrenciler anlık duygusal durumlarını izleyebilir ve öz farkındalık kazanabilirler. Uzun süreli olumsuz duyguların tespit edilmesi durumunda, erken uyarı sistemi etkinleştirilerek eyleme geçmektedir. Acil durumlarda anında müdahale ve destek için nitelikli profesyonellere kesintisiz yönlendirme ve kullanıcı şikayetleri ve önerileri için geliştirilmiş bir geri bildirim mekanizması sağlamaktadır. Ayrıca gerektiğinde, anında destek sağlamak için anonim sistem kaydı oluşturarak duyarlı bir değerlendirme ve triyaj süreçleri sağlamaktadır. Uygulama öğrencilerin stres yönetimi yönlendirmelerini de içermektedir.
Sonuç: Bu uygulama, ruh sağlığı profesyonelleri için öğrencilerin ruhsal durumuna ilişkin genel bakış sağlayan gerçek zamanlı veri sunmaktadır.
of university students.
Material and Methods: Using an innovative and interdisciplinary approach, this study follows a rigorous methodology from September 2022 to June 2023. The development of the mobile application followed a systematic and structured process to ensure functionality, usability, and reliability. Throughout all stages of development, professional support was sought from information technology to ensure the technical robustness, reliability, and effectiveness of the application. The study embraces four developmental stages including needs identification, technical development, intervention design, and promotion. These stages ensure a student-centered approach, while the application itself offers insights into depression, anxiety, stress, relationship violence attitudes, addiction, Internet addiction, sleep quality, and eating disorders.
Results: A unique and all-inclusive mobile application was created to assess and enhance the psychological well-being of university students. With the real-time emotion monitoring feature of the application, students may keep an eye on their present emotional states and develop self-awareness. If long-term negative emotions are detected, the early warning system is activated and implemented. It provides uninterrupted referrals to qualified professionals for immediate response and support in emergency situations and an enhanced feedback mechanism for user complaints and suggestions. It also provides sensitive evaluation and triage processes by creating an anonymous system record to provide instant support, when necessary. The application also includes stress management guidance for students.
Conclusion: This application provides real-time data that offers mental health professionals a comprehensive overview of students' psychological states.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Child and Adolescent Psychiatry, Psychiatry |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Early Pub Date | August 20, 2024 |
Publication Date | August 30, 2024 |
Submission Date | May 9, 2024 |
Acceptance Date | August 6, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 26 Issue: 2 |