Surface roughness and firmness values were determined by bending the measured bushings. It was modeled
using the Solid Works program for simulation and solved in the simulation part of the program. The coefficient
of friction between the steel bushing and the aluminum bushing was 0.61, while the 8681.7 Newtons were 0.3
and 4102, 2, respectively. In the analysis, von mises stress, which was obtained at an ideal 179 micron, made it
healthy for us to make reasoning about the displacement force of the bushing by averaging the yield stresses of
317,8 and 370,4 mPa materials. When the analyzes were examined, it was found that the coefficient of friction
was as effective as the tightness values.
Salıncak burçlarına, çaplama işlemi ve ardından kumlama işlemi uygulanmıştır. Yüzey pürüzlülük ve sıkılık
değerleri ölçülen burçlar çıkma işlemine tabi tutularak çıkma mukavemetleri belirlenmiştir. Benzetim için Solid
Works programı kullanılarak modellenmiş ve programın simülasyon kısmında çözdürülmüştür. Çelik salıncak ile
alüminyum burç arasında ki sürtünme katsayısı 0,61 iken 8681,7 Newton, 0,3 iken 4102, 2 olarak bulunmuştur.
Analizde ideal 179 mikron sıkılığında iken çıkan von mises gerilmesi 317,8 ve 370,4 mPa malzemelerin akma
gerilmeleri ortalamalarında çıkarak burcun yerinden çıkma kuvvetleri hakkında muhakeme yapmamızı sağlıklı
hale getirmiştir. Analizlere bakıldığında sıkılık değerleri kadar sürtünme katsayısının da etkili olduğu ortaya
çıkmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Engineering |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | January 31, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 7 Issue: 1 |