This study aims examining the opinions of the students of Vocational School of Forestry and Forest Industry Engineering Department of Istanbul University-Cerrahpasa, about their computer aided design education, general development and future. The survey form was applied during the fall semester of the academic year 2020-2021 in the online. Surveys from 60 students were taken into assessment with first year and second year students for both departments. The survey form had questions about demographic characteristics of the students, their opinions on their education and their professional future. During the analysis, first the variables were coded, a database was created and assessed with MS Excel software. As the result; demographic characteristics of the students, opinions of Forest Industry Engineering Department students on Forest Industry Engineering Department and Vocational School of Forestry Students on their departments, opinions of the students about computer aided design programs were evaluated. In addition, the sectors in which the students want to work in after graduating are evaluated and interpreted.
Bu çalışmada İstanbul Üniveristesi-Cerrahpaşa Ormancılık Meslek Yüksekokulu (VSF), Mobilya ve Dekorasyon ve Orman Fakültesi, Orman Endüstri Mühendisliği (FIE) Bölümü öğrencilerinin bilgisayar destekli çizim eğitimleri, genel gelişimleri ve gelecekleri hakkındaki görüşleri araştırılmıştır. Anket formu 2020-2021 akademik yılının güz döneminde online olarak uygulanmıştır. Her iki bölümün birinci ve ikinci sınıf öğrencileri ile 60 öğrenciden anketler değerlendirmeye alınmıştır. Anket formunda öğrencilerin demografik özellikleri, eğitimleri ve mesleki gelecekleri ile ilgili görüşleri hakkında sorular yer almıştır. Analiz sırasında önce değişkenler kodlanmış, bir veri tabanı oluşturulmuş ve MS Excel yazılımı ile değerlendirilmiştir. Sonuç olarak; öğrencilerin demografik özellikleri, Orman Endüstrisi Mühendisliği Bölümü öğrencilerinin Orman Endüstri Mühendisliği Bölümü ve Ormancılık Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Bölümlerine ilişkin görüşleri, öğrencilerin bilgisayar destekli tasarım programlarına ilişkin görüşleri değerlendiirlmiştir. Ayrıca öğrencilerin mezuniyet sonrası çalışmak istedikleri sektörler değerlendirilerek yorumlanmıştır.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Engineering |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | July 31, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 10 Issue: 3 |