Bu araştırmada sınıf öğretmeni adaylarının oyun ve fiziki etkinlikler dersine karşı tutumlarının incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla sınıf öğretmenliği bölümünde öğrenim gören 40 öğretmen adayı araştırmaya gönüllü olarak katılmıştır. Araştırmaya katılanların %27,5’i (n=11) erkek, %72,5’i (n=29) kadındır. Katılımcıların yaş ortalamaları 21,55 ±3,13’tür. Araştırmada veri toplama aracı olarak 17 maddeden ve üç faktörden oluşan Sınıf Öğretmeni Adaylarının Oyun ve Fiziksel Etkinlikler Dersine Yönelik Tutum Ölçeği kullanılmıştır. Oyun ve Fiziksel Etkinlikler dersine yönelik tutum ölçeği kullanılmıştır. Veriler SPSS 22 paket programı kullanılarak analiz edilmiştir. Frekans, ortalama ve yüzde hesaplamaları yapılmıştır. Yapılan normallik testi sonucunda verilerin normal dağılım göstermediği tespit edilmiş, bu sebeple bağımlı grupların öntest-sontest puan karşılaştırmalarında nonparametrik testlerden Wilcoxon testi kullanılmıştır. Yapılan analizler sonucunda, araştırmaya katılan öğrencilerin oyun ve fiziki etkinlikler dersine yönelik tutumlarında ölçek alt boyutları ve toplam puanında öntest puan ortalamaları ile sontest puan ortalamaları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark olduğu bulunmuştur. Sonuç olarak, oyun ve fiziki etkinlikler dersi alan sınıf öğretmeni adaylarının derse yönelik tutumlarının anlamlı şekilde arttığı söylenebilir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Sports Science and Exercise |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | February 27, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 3 Issue: 1 |