Renewable energy climate change environment sustainable development marketing Yenilenebilir enerji iklim değişikliği çevre sürdürülebilir kalkınma pazarlama
ABSTRACT
Currently, two-thirds of greenhouse gas emissions come from the energy sector, and many energy plans still lag behind the required emission reductions. The increasing impact of global warming makes it important to take urgent measures. Renewable are predicted to account for at least two-thirds of the total final energy supply by 2050. Key strategies concern energy savings for those who demand, efficiency improvements in power generation, and the substitution of a variety of new and renewable energy sources for fossil fuels. Climate change, which is a global problem, requires a global solution. The most important effects of climate change are heavy downpours, strong storms, heat waves, melting ice-field, droughts, reduced food security, pests and diseases. Climate changes can significantly affect the availability, reliability and affordability of energy supply systems. An effective strategy will require the commitment and action of all developing and developed countries. It is known that some climate-related policies need additional revisions in order to achieve the desired levels in the energy sector. The fundamentals of marketing can be applied to renewable energy marketing, as has been extensively stated in the literature. Climate protection aspects partially convert renewable energy into the public good.
Renewable energy climate change environment sustainable development marketing Yenilenebilir enerji iklim değişikliği çevre sürdürülebilir kalkınma pazarlama
Renewable energy climate change environment sustainable development marketing Yenilenebilir enerji iklim değişikliği çevre sürdürülebilir kalkınma pazarlama
Şu anda, sera gazı emisyonlarının üçte ikisi enerji sektöründen gelmekte ve birçok enerji planı hala gerekli emisyon azaltımlarının gerisinde kalmaktadır. Küresel ısınmanın artan etkisi acil önlemler almayı önemli kılmaktadır. Yenilenebilir kaynakların 2050 yılına kadar toplam nihai enerji arzının en az üçte ikisini oluşturacağı tahmin edilmektedir. Kilit stratejiler, talep edenler için enerji tasarrufu, elektrik üretiminde verimlilik iyileştirmeleri ve fosil yakıtlar yerine çeşitli yeni ve yenilenebilir enerji kaynaklarının kullanılması ile ilgilidir. İklim değişikliği küresel bir sorundur ve küresel bir çözüm gerektirir. İklim değişikliğinin en önemli etkileri şiddetli sağanaklar, kuvvetli fırtınalar, sıcak hava dalgaları, eriyen buz kütlesi, kuraklıklar, gıda güvenliğinin azalması, zararlılar ve hastalıklardır. İklim değişiklikleri, enerji tedarik sistemlerinin mevcudiyetini, güvenilirliğini ve satın alınabilirliğini önemli ölçüde etkileyebilir. Etkili bir strateji, tüm gelişmekte olan ve gelişmiş ülkelerin taahhütlerini ve eylemlerini gerektirecektir. Enerji sektöründe istenilen seviyelere ulaşılabilmesi için iklimle ilgili bazı politikaların ek revizyonlara ihtiyaç duyduğu bilinmektedir. Pazarlamanın temelleri, literatürde kapsamlı bir şekilde belirtildiği gibi yenilenebilir enerji pazarlamasına uygulanabilir. İklim koruma unsurları, yenilenebilir enerjiyi kısmen kamu yararına dönüştürür.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Sociology (Other) |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Early Pub Date | June 21, 2023 |
Publication Date | June 30, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 6 Issue: 1 |