The aim of the study is to uncover the views of biology teacher candidates attending pedagogical formation certificate program (PFCP) toward teaching profession and their emotion and thinking at the beginning of their profession. The participants were 35 biology teacher candidates attending a pedagogical certificate program at a public university in the western part of Turkey. In the research, “Form of Emotion and Thinking felt on the first day of school and Teaching Profession” prepared by the researchers were used. Inductive content analysis was applied to the analysis of the data. As a result of research it was determined that for the participants teaching profession requires a good communication with students and professional knowledge, patient, effort, responsibility and devotion. They also added that teachers should transmit information to children. They reported that at the beginning of their profession they simultaneously felt “excitement, desire, uneasiness, happiness, satisfaction and comfort”.
Teaching Profession Teaching Practice Pedagogical Formation Certificate Programme Case Study
Bu çalışmanın amacı, pedagojik formasyon sertifika programına (PFSP) katılan biyoloji öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik görüşlerini ve öğretmenlik uygulaması stajının ilk gününde hissettikleri duygu ve düşünceleri tespit etmektir. Araştırmanın çalışma grubu, Türkiye’nin batı bölgesinde yer alan bir üniversitenin pedagojik formasyon sertifika programına katılan 35 biyoloji öğretmen adayından oluşmaktadır. Araştırmada veri toplamak amacıyla araştırmacılar tarafından hazırlanan “Öğretmenlik Mesleği ve Okulun İlk Gününde Hissedilen Duygu ve Düşünceler Formu” kullanılmıştır. Verilerinin çözümlenmesinde tümevarımsal içerik analizi uygulanmıştır. Araştırma sonucunda, pedagojik formasyon sertifika programına katılan biyoloji öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğiyle ilişkili olarak, “Öğrencilerle iyi iletişim kurulması ve onlara bilgi aktarılması gereken; aynı zamanda meslek bilgisi ve sevgisi, sabır, emek, fedakârlık ve sorumluluk isteyen kutsal bir meslek” şeklinde görüşlere sahip oldukları tespit edilmiştir. Ayrıca öğretmen adaylarının öğretmenlik uygulamasının ilk gününde “Heyecan, istek ve arzu duyma, tedirginlik, mutluluk, hoşnutluk ve rahatlık” gibi çeşitli duyguları bir arada yaşadıkları tespit edilmiştir.
Öğretmenlik Mesleği Öğretmenlik Uygulaması Pedagojik Formasyon Sertifika Programı Durum Çalışması
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 25, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 7 Issue: 2 |