With the intensive use of the concept of journalism in digital and its inclusion in this field, new journalism practices have emerged and journalism has found its place in social media platforms. In the context of, in this study, how the journalism phenomenon works in social media practices, how the social media usage patterns are and the use of the individual who is the reader of the news in this field are examined. In the study, seven social media platforms were examined and independent organizations, journalists and citizen journalists were taken as examples in these seven social media platforms. Content analysis method was used in the research and sample selection was made with purposeful sampling. In the article, only Facebook, Twitter, Youtube and WhatsApp, Instagram, Tiktok, Telegram were limited to social media platforms that were examined by content analysis method. The most important reason for this is according to data from We Are Social in 2020; be of they are the most well-known social media platforms in their field with a high number of active users. It has been observed how journalism practices work through the seven selected social media, and it has been observed that all of the social media platforms examined are used by journalism, especially alternative journalism. It has been seen that the most important reason for the use of social media in journalism is the desire for independent journalism.
Son yıllarda teknolojik gelişimler ile birlikte, habercilik kavramının artık dijitalde yoğunlukla kullanılması ve bu alana dahil olmasıyla ile birlikte yeni gazetecilik pratikleri ortaya çıkmış, gazetecilik sosyal medya platformları içerisinde kendine yer bulmuştur. Bu doğrultuda çalışmada gazetecilik olgusunun sosyal medya pratikleri içerisinde nasıl işlendiği, sosyal medya kullanım şekillerinin nasıl olduğu ve haberin okuyucusu konumunda olan bireyin bu alanda ki kullanımına bakılmıştır. Çalışmada yedi adet sosyal medya platformu incelenmiş ve bu yedi sosyal medya platformunda bağımsız olarak adlandırılan kuruluşlar, gazeteciler ve yurttaş gazeteciler örnek olarak alınmıştır. Araştırmada doküman analizi yöntemi ile veriler toplanmış ve içerik analiziyle çözümlenmiştir. Değişen gazetecilik pratiklerinin sosyal medya ile birlikte ne tür bir değişim içerisine girdiği ve bu dönüşümün gazeteciliğe nasıl etki edildiği incelenmiştir. Makalede içerik analizi yöntemiyle incelenen sosyal medya platformları yalnızca Facebook, Twitter, Youtube ve WhatsApp, Instagram, Tiktok, Telegram sınırlandırılmıştır. Bunun en önemli sebebi aktif olarak kullanıcı sayısı yüksek oranda olan ve kendi alanındaki en bilinen sosyal medya platformları olmalarındandır. Seçilen yedi sosyal medya üzerinden gazetecilik pratiklerin nasıl işlediğine bakılmış, incelenen sosyal medya platformlarından hepsinin gazetecilik alanında bağımsız olarak etkili bir kullanım aracı ve kullanıcıya ulaşmada özellikle bağımsız ve yurttaş gazeteciler için önemli olduğu görülmüştür. Sosyal medyanın gazetecilikte kullanılmasının en önemli sebebinin ise bağımsız bir habercilik isteğinden ortaya çıktığı sonucuna varılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Early Pub Date | June 22, 2023 |
Publication Date | June 23, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 5 Issue: 1 |
Bu eser Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.