Rotbaşı araç öndüzen sistemlerinde emniyet ve güvenlik en önemli unsurlardan birisidir. Rotil ve rotbaşlarının montaj işleminde kritik bir rol oynayan gövde sıvama işlemi genellikle iki makaralı sıvama aparatı ile yapılmaktadır. Ancak iki makaralı sıvama aparatı ile yapılan sıvama işlemi, sıvama kenarlarının kapak üzerine tam kapanmamasına, sıvama formunda çatlak, çizik, ezik ve yırtılma gibi problemlere neden olmaktadır. Bu problemler araç çukura girdiğinde rotbaşına ani olarak dikey yönde gelen kuvvetlerden dolayı kapağın sıvama formundan ayrılmasına neden olabilmektedir. Sıvama formunun yeterli mukavemette olmaması durumunda kapak rotbaşı gövdesinden ayrılarak aracın kaza yapmasına neden olabilmektedir. Bu bağlamda, yapılan çalışmada, iki ve üç makaralı sıvama aparatı ile yapılan sıvama işlemi esnasında sıvama formunda meydana gelen gerinim ve sıcaklık sonlu elemanlar yöntemi kullanılarak Simufact Forming® programı ile analiz edilmiştir
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | July 9, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 5 Issue: 2 |