Year 2018,
Volume: 7 Issue: 1, 60 - 67, 28.06.2018
Mustafa Eroğlu
,
İsmail Esen
,
Mehmet Akif Koç
References
- [1] Esen, İ., and Eroğlu, M., (2016). Balast sertliğinin raylı system dinamiğine etkisinin incelenmesi, 3. Uluslararası Raylı Sistemler Mühendisliği Sempozyumu (ISERSE’16), Karabük.
- [2] Mızrak, C., and Esen, İ., (2013). 1/5 ölçekli boji dinamik test ünitesi ile farklı ivmelenme değerlerinde düşey titreşim analizi, 2. Uluslararası Raylı Sistemler Mühendisliği Sempozyumu (ISERSE’13), Karabük.
- [3] Koç, M.A., Esen, İ., Eroğlu, M., and Çay, Y., (2017). The numerical simulation of the fatigue analysis of UIC60 and 49E1 rails for high speed moving trains, 3nd International Iron & Steel Symposium (UDCS), Karabük.
- [4] Esen, İ., and Eroğlu, M., (2015). Dynamic analysis of wheel/rail interaction using finite element method, 2nd International Iron and Steel Symposium (IISS’15), Karabük.
- [5] Wu, T.X., and Thopson, D.J., (2001). Vibration analysis of railway track with multiple wheel on the rail, Journal of Sound and Vibration, 239(1), 69-97.
- [6] Wu, T.X., (2008). On the railway track dynamics with rail vibration absorber for noise reduction, Journal of Sound and Vibration, 309, 739-755.
- [7] Gong, D., Sun, W., Zhou, J., and Xie, X., (2011). Analysis on the vertical coupled vibration between bogies and metro car body, Procedia Engineering, 16, 825-831.
- [8] Young, T.H., and Li, C.Y., (2003). Vertical vibration analysis of vehicle/imperfect track system, Vehicle System Dynamics, 40:5, 329-349.
SONLU ELEMANLAR YÖNTEMİ KULLANARAK DEMİRYOLU BOJİLERİNİN TİTREŞİM ANALİZİ
Year 2018,
Volume: 7 Issue: 1, 60 - 67, 28.06.2018
Mustafa Eroğlu
,
İsmail Esen
,
Mehmet Akif Koç
Abstract
Demiryolu araçlarında
vagon titreşimleri önemli parametredir. Vagon titreşimleri direkt olarak yolcu
konforunu etkiler. Bundan dolayı demiryolu araçlarında farklı bojiler
kullanılır. Bojiler içerisinde vagon titreşimlerini etkileyen sönüm ve yay
elemanı bulundurur. Bu çalışmada trenin gerçek parametreleri alınmıştır ve
sonlu elemanlar yöntemiyle analiz yapılmıştır. Çalışmanın sonuçları ve elde
edilen titreşimler karşılaştırılmalı olarak grafiklerle verilmiştir.
References
- [1] Esen, İ., and Eroğlu, M., (2016). Balast sertliğinin raylı system dinamiğine etkisinin incelenmesi, 3. Uluslararası Raylı Sistemler Mühendisliği Sempozyumu (ISERSE’16), Karabük.
- [2] Mızrak, C., and Esen, İ., (2013). 1/5 ölçekli boji dinamik test ünitesi ile farklı ivmelenme değerlerinde düşey titreşim analizi, 2. Uluslararası Raylı Sistemler Mühendisliği Sempozyumu (ISERSE’13), Karabük.
- [3] Koç, M.A., Esen, İ., Eroğlu, M., and Çay, Y., (2017). The numerical simulation of the fatigue analysis of UIC60 and 49E1 rails for high speed moving trains, 3nd International Iron & Steel Symposium (UDCS), Karabük.
- [4] Esen, İ., and Eroğlu, M., (2015). Dynamic analysis of wheel/rail interaction using finite element method, 2nd International Iron and Steel Symposium (IISS’15), Karabük.
- [5] Wu, T.X., and Thopson, D.J., (2001). Vibration analysis of railway track with multiple wheel on the rail, Journal of Sound and Vibration, 239(1), 69-97.
- [6] Wu, T.X., (2008). On the railway track dynamics with rail vibration absorber for noise reduction, Journal of Sound and Vibration, 309, 739-755.
- [7] Gong, D., Sun, W., Zhou, J., and Xie, X., (2011). Analysis on the vertical coupled vibration between bogies and metro car body, Procedia Engineering, 16, 825-831.
- [8] Young, T.H., and Li, C.Y., (2003). Vertical vibration analysis of vehicle/imperfect track system, Vehicle System Dynamics, 40:5, 329-349.