Research Article
BibTex RIS Cite

Ortaca Kenti Rekreasyon Alanlarının Mevcut Durumu ve Muğla Üniversitesi Ortaca Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Rekreasyon Alanlarına Yönelik Beklentileri

Year 2008, Volume: 4 Issue: 1-2, 3 - 16, 01.06.2008

Abstract

Ortaca Meslek Yüksekokulu öğrencilerinin, Muğla Đli Ortaca Kenti rekreasyon
alanlarına yönelik beklentilerini belirlemeye yönelik bir anket çalısması yapılmıstır.
Anket toplam 287 öğrenciye uygulanmıstır ve istatistiki değerlendirilmesinde SPSS
11.0 programından yararlanılmıstır Arastırmaya göre su sonuçlar alınmıstır; % 48’i
erkek, % 52’si kız öğrencilerden olusan öğrenci grubu, % 98 gibi bir oranla, Ortaca
Kenti rekreasyon alanlarını nitelik ve nicelik açısından genel olarak yetersiz bulduğunu
belirtmistir. Yine % 98 gibi bir oranla öğrenciler, Ortaca Kenti rekreasyon alanlarının
beklentilerini karsılamadığını söylemis ve önem sırasına göre yapılan sıralamaya göre,
en çok yaya bölgelerinin (864 puan) Ortaca Kenti’nde olmasını arzu ettiklerini
belirtmislerdir. Rekreasyon alanlarının sayıca arttırılması gerekliliği (810 puan) ise
Ortaca Kenti rekreasyon alanlarının gelistirilmesi konusunda alınacak önlemlerde ön
plana çıkmıstır. Bu bağlamda; mevcut rekreasyon alanlarının niteliğinin arttırılması, her
yas grubundan insana hitap eden, içerisinde farklı aktivitelerin gerçeklestirilebileceği
yeni alanların kente kazandırılması gerekliliği ortaya çıkmıstır.

References

  • Anonim, 2003. Muğla Đli – Ortaca Đlçesi 1 / 1000 Ölçekli Uygulama Đmar Planı Revizyonu ve Đlavesi Açıklama Raporu, Ortaca Belediyesi, Ortaca.
  • Anonim, 2007. Ortaca Belediyesi Mevcut Park Listesi, Ortaca Belediyesi Fen Đsleri, Ortaca.
  • Anonim, 2008. Adrese Dayalı Nüfus Kayıt Sistemine Göre Ortaca Đlçesi 2007 Nüfus Sayımı Sonuçları, Ortaca Belediyesi
  • Bal, H., 2001. Bilimsel Arastırma Yöntem ve Teknikleri, Süleyman Demirel Üniversitesi Yayın No: 20 Fen Edebiyat Fakültesi, ISBN: 975–7929–41–7, Isparta, (289): 113–116.
  • Mansuroğlu, S. 2002. Akdeniz Üniversitesi Öğrencilerinin Serbest Zaman Özellikleri ve Dıs Mekan Rekreasyon Eğilimlerinin Belirlenmesi, Akdeniz Üniversitesi Ziraat Fakültesi Dergisi, 15 (2): 53 – 62.
  • McKenzie, T., Marshall, S., M.A., James F. Sallis, J., and Conway, T. 2000. Leisure-Time Physical Activity in School Environments: An Observational Study Using SOPLAY, Preventive Medicine. 70–77
  • Müderrisoğlu, H. Ve Uzun S. 2004. Abant Đzzet Baysal Üniversitesi Orman Fakültesi Öğrencilerinin Rekreasyonel Eğilimleri, Süleyman Demirel Üniversitesi Orman Fakültesi Dergisi, Seri: A, Sayı:2, ISSN:1302 – 7085,108 -121.
  • Önder, S. 2003. Selçuk Üniversitesi Öğrencilerinin Rekreasyonel Eğilim ve Taleplerinin Belirlenmesi Üzerinde Bir Arastırma, Selçuk Üniversitesi Ziraat Fakültesi Dergisi 17 (32): 31 – 38.
  • Özkan, B.1983. Kıyı Rekreasyonu Değerlendirme Ölçütleri ve Bunlara Đliskin Yöntemin Kuzey Ege Kıyılarında Uygulanması Üzerinde Arastırmalar, Tubitak Doğa Tarım ve Ormancılık, 7 (1): Ankara.
  • Özkan, B. 2001. Kentsel Rekreasyon Alan Planlaması ders notları Ege Üniversitesi Ziraat Fakültesi Peyzaj Mimarlığı Bölümü, Bornova, Đzmir, 79
  • Salazar, S., Menendez, L. 2007. Estimating the non – market Benefits of an Urban Park; Does Proximity Matter?, Land Use Policy, (24): 296–305.
  • Uzun, S., Müderrisoğlu, H., Akıncı Kesim, Güniz, 2005. Kentsel Alanlardaki Parklarda Kullanıcı Memnuniyeti; Düzce Đnönü Parkı Örneği, Abant Đzzet Baysal Üniversitesi Ormancılık Dergisi, 1 (2):111-124.
  • http://googleonearth.com , 23.11.2007
Year 2008, Volume: 4 Issue: 1-2, 3 - 16, 01.06.2008

Abstract

References

  • Anonim, 2003. Muğla Đli – Ortaca Đlçesi 1 / 1000 Ölçekli Uygulama Đmar Planı Revizyonu ve Đlavesi Açıklama Raporu, Ortaca Belediyesi, Ortaca.
  • Anonim, 2007. Ortaca Belediyesi Mevcut Park Listesi, Ortaca Belediyesi Fen Đsleri, Ortaca.
  • Anonim, 2008. Adrese Dayalı Nüfus Kayıt Sistemine Göre Ortaca Đlçesi 2007 Nüfus Sayımı Sonuçları, Ortaca Belediyesi
  • Bal, H., 2001. Bilimsel Arastırma Yöntem ve Teknikleri, Süleyman Demirel Üniversitesi Yayın No: 20 Fen Edebiyat Fakültesi, ISBN: 975–7929–41–7, Isparta, (289): 113–116.
  • Mansuroğlu, S. 2002. Akdeniz Üniversitesi Öğrencilerinin Serbest Zaman Özellikleri ve Dıs Mekan Rekreasyon Eğilimlerinin Belirlenmesi, Akdeniz Üniversitesi Ziraat Fakültesi Dergisi, 15 (2): 53 – 62.
  • McKenzie, T., Marshall, S., M.A., James F. Sallis, J., and Conway, T. 2000. Leisure-Time Physical Activity in School Environments: An Observational Study Using SOPLAY, Preventive Medicine. 70–77
  • Müderrisoğlu, H. Ve Uzun S. 2004. Abant Đzzet Baysal Üniversitesi Orman Fakültesi Öğrencilerinin Rekreasyonel Eğilimleri, Süleyman Demirel Üniversitesi Orman Fakültesi Dergisi, Seri: A, Sayı:2, ISSN:1302 – 7085,108 -121.
  • Önder, S. 2003. Selçuk Üniversitesi Öğrencilerinin Rekreasyonel Eğilim ve Taleplerinin Belirlenmesi Üzerinde Bir Arastırma, Selçuk Üniversitesi Ziraat Fakültesi Dergisi 17 (32): 31 – 38.
  • Özkan, B.1983. Kıyı Rekreasyonu Değerlendirme Ölçütleri ve Bunlara Đliskin Yöntemin Kuzey Ege Kıyılarında Uygulanması Üzerinde Arastırmalar, Tubitak Doğa Tarım ve Ormancılık, 7 (1): Ankara.
  • Özkan, B. 2001. Kentsel Rekreasyon Alan Planlaması ders notları Ege Üniversitesi Ziraat Fakültesi Peyzaj Mimarlığı Bölümü, Bornova, Đzmir, 79
  • Salazar, S., Menendez, L. 2007. Estimating the non – market Benefits of an Urban Park; Does Proximity Matter?, Land Use Policy, (24): 296–305.
  • Uzun, S., Müderrisoğlu, H., Akıncı Kesim, Güniz, 2005. Kentsel Alanlardaki Parklarda Kullanıcı Memnuniyeti; Düzce Đnönü Parkı Örneği, Abant Đzzet Baysal Üniversitesi Ormancılık Dergisi, 1 (2):111-124.
  • http://googleonearth.com , 23.11.2007
There are 13 citations in total.

Details

Journal Section İç Anadolu’da Ağaçlandırma Çalışmaları
Authors

Çiğdem Kılıçaslan

Publication Date June 1, 2008
Published in Issue Year 2008 Volume: 4 Issue: 1-2

Cite

APA Kılıçaslan, Ç. (2008). Ortaca Kenti Rekreasyon Alanlarının Mevcut Durumu ve Muğla Üniversitesi Ortaca Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Rekreasyon Alanlarına Yönelik Beklentileri. Düzce Üniversitesi Orman Fakültesi Ormancılık Dergisi, 4(1-2), 3-16.

........