Araştırma, Düzce Üniversitesi Sağlık Yüksekokulu Hemşirelik Bölümü’nde okuyan öğrencilerin aldıkları eğitimin mesleki benlik
saygılarına olan etkisini belirlemek amacıyla tanımlayıcı olarak yapılmıştır. Araştırmanın evrenini Düzce Üniversitesi Sağlık
Yüksekokulu Hemşirelik Bölümü’nde öğrenim gören 31 öğrenci, örneklemini ise araştırmaya katılmayı kabul eden 29 öğrenci
oluşturmuştur. Aynı öğrenci grubuna 1. sınıfta ve 4. sınıfın sonunda sosyo-demografik özellikleri, mesleği seçme nedenleri ve mesleğe
bakış açılarını değerlendirmek için; araştırmacılar tarafından oluşturulan “Kişisel Bilgi Formu”, mesleki benlik saygılarını
değerlendirmek için Arıcak (1999) tarafından geliştirilen “Arıcak Mesleki Benlik Saygısı Ölçeği” uygulanmıştır. Mesleği kendi isteği
ile seçen ve bölüme gelmeden önce hemşirelikle ile ilgili olumlu düşünen öğrencilerin mesleki benlik saygıları yüksek, hemşirelik
bölümünde okuduğunu söylemekten çekinen öğrencilerin ise mesleki benlik saygıları düşük bulunmuştur (p<0,05). Mesleki benlik
saygısı ölçeğinden alınan ortalama puanlar 1. sınıfta 117,24±18.04 iken, 4. sınıfta 116,93±14.60 olduğu ve aralarındaki farkın
istatistiksel olarak anlamlı olmadığı belirlenmiştir (p>0.05). Öğrencilerin mesleki benlik saygılarının, meslek seçiminde kendi
seçimlerini uygulamaları, meslek hakkındaki düşünceleri ve aldıkları hemşirelik eğitiminden ve eğiticilerden etkilendiği bulunmuştur.
Eğitim içeriğinde öğrencilerin hemşireliği daha yakından ve gerçekçi olarak tanıyabilecekleri etkinliklerin oluşturulması önerilmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | January 15, 2013 |
Submission Date | January 3, 2012 |
Published in Issue | Year 2011 Volume: 1 Issue: 3 |