Amaç: Bu çalışma hemşirelik bölümünde öğrenim gören öğrencilerin doğuma ilişkin algılarını belirlemek için yapılmıştır.
Gereç ve Yöntemler: Nitel tipteki araştırma Batı Karadeniz Bölgesi’ndeki bir ilde yer alan bir üniversitenin hemşirelik bölümünde öğrenim gören 37 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Veriler kişisel bilgi formu ve yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak toplanmıştır. Veriler içerik analizi ile değerlendirilmiştir.
Bulgular: Öğrencilerin yaş ortalaması 20,56 ±1,55 olup, %43,2’si kadın-doğum dersi almış ve %35,1’i eğitim sürecinde doğum gözlemlemiştir. İçerik analizi sonucunda doğum algısı ile ilgili iki tema, beş alt tema ve bu alt temalara ilişkin 24 kod belirlenmiştir. İlk tema doğuma bakış olup, bu tema altında; olumlu bakış, olumsuz bakış ve spiritüel bakış olarak 3 alt tema belirlenmiştir. İkinci tema doğum tercihi olup, bu tema altında tercih edilen doğum şekli ve tercihi belirleyenler olarak iki alt tema ortaya çıkmıştır. Doğuma olumlu bakış altında; öğrencilerin çoğunun doğumu heyecan ve mutluluk verici bir durum olarak değerlendirdikleri belirlenmiştir. Spiritüel bakış açısı ile, doğumu yeni bir hayatın başlangıcı olarak gördükleri saptanmıştır. Öğrenciler doğuma ilişkin olumsuz görüşlerini en çok acı- zorluk şeklinde ifade etmişlerdir. Öğrencilerin en fazla normal doğumu tercih ettiği, doğum tercihini belirleyici olarak en çok ifade edilen görüşün ise fiziksel iyilik hali ile ilgili olduğu bulunmuştur.
Sonuç: Hemşirelik öğrencilerinin doğuma ilişkin algılarının olumlu olduğu, normal doğumu tercih ettikleri ve doğum tercihini belirlemede fiziksel, psiko-sosyal ve spiritüel iyilik halinin önemli olduğu saptanmıştır.
Aim: This study was carried out to determine the birth perception of nursing department students.
Material and Methods: Qualitative research was carried out with 37 students studying in nursing department of the university in a province in western Black Sea Region. The data were collected by using personal information form and semi-structured interview form. The data were evaluated by content analysis.
Results: The average age of the students was 20.56 ± 1.55, 43.2% of them took obstetrics and gynecology, 35.1% of them observed the birth process within the scope of education. After the content analysis, two themes, five sub-themes and 24 codes related to these sub-themes were determined. The first theme is the view of birth and under this theme; 3 sub-themes are identified as positive, negative and spiritual view. The second theme is the birth preference, and under this theme two sub-themes have emerged as the preferred type of delivery and the factors that determine the preference. As positive view to birth; most of the students considered birth as an exciting and happy situation. From a spiritual point of view, they regarded birth as the beginning of a new life. The students expressed their negative opinions about birth mostly as pain and difficulty. The students preferred normal birth the most, and the mostly expressed opinion determining the birth preference was related to the physical well-being.
Conclusion: Nursing students' perceptions about birth were positive, they preferred normal birth and physical, psycho-social and spiritual well-being were important in determining their birth preferences.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Health Care Administration |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | September 21, 2020 |
Submission Date | April 10, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 10 Issue: 3 |