Research Article
BibTex RIS Cite

Evaluation of Satisfaction Levels of Patient's Relatives in Children's Diseases Hospital

Year 2021, Volume: 11 Issue: 2, 183 - 187, 07.05.2021
https://doi.org/10.33631/duzcesbed.811542

Abstract

Aim:
This study was conducted to evaluate the satisfaction of the relatives of the patients who were hospitalized in the Pediatric Hospital.
Material and Methods:
A total of 840 volunteers, including the first 10 people who accepted the study each month on the day of discharge from the service, were surveyed. The survey includes satisfaction questions regarding the services provided. Most of the hospital beds were in ward type rooms. Kruskal-Wallis Test and Mann-Whitney U Test were used in analyzes. P <0.05 was considered statistically significant.
Results:
Among the participants, 93.1% are women; 14.8% are under the age of 20, 41.3% are in their 20s, 17.4% are 40 and over. Educational status is 30.2% illiterate, 32.4% primary school graduates, 12.3% high school and above education.
The subjects with the most satisfaction expressed; The personel who distribute mealsact in accordance with the hygiene rules (95.1%), being informed by their doctor about their illness (94.8%). The subjects with the least satisfaction are expressed; general cleaning of the hospital (84.0%), patient room and providing a quiet and calm environment (85.9%). The higher the education level, the lower the level of satisfaction.
Conclusion:
In general, satisfaction levels of inpatient relatives were found to be high. It was thought that the quiet environment in and around the patient's room and the low level of satisfaction with cleaning were due to the low number of qualified rooms.

References

  • Köşgeroğlu N, Acat MB, Karatepe Ö. Kemoterapi hastaların¬da hemşirelik bakımı memnuniyet ölçeği. Anadolu Psikiyatri Dergisi. 2005; 6(2): 75-83.
  • T.C. Sağlık Bakanlığı, Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü, Sağlıkta Kalite ve Akreditasyon Daire Başkanlığı. Memnuniyet anketleri uygulama rehberi (Versiyon-2.0; Revizyon-00). Ankara: Mattek Matbaacılık. 2015.
  • Şişe Ş, Altınel EC. Bir üniversite hastanesinde yatan hasta memnuniyeti. Selçuk Tıp Derg. 2012; 28(4): 213-8.
  • Büber R, Başer H. Sağlık işletmelerinde müşteri memnuniyeti: Vakıf Üniversitesi hastanesinde bir uygulama. Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi. 2012; 4(1): 265-274.
  • Kıdak LB, Aksaraylı M. Yatan hasta memnuniyetinin değerlendirilmesi ve izlenmesi: Eğitim ve araştırma hastanesi uygulaması. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 2008; 10(3): 87-122.
  • Arıkan D, Saban F, Gürarslan-Baş N. Çocuğu hastanede yatan ebeveynlerin hastaneye ve sağlık bakımına yönelik memnuniyet düzeyleri. İzmir Dr. Behçet Uz Çocuk Hast. Dergisi. 2014; 4(2): 109-116.
  • Ergezen Y, Efe E. Çocuk acil biriminde ebeveyn memnuniyeti ve etkileyen faktörler. GÜSBD. 2019; 8(3): 302-7.
  • Vural F, Aydın A, Fil Ş, Torun S, Vural B. Bir devlet hastanesinde yatan hastalarda memnuniyete etki eden iki önemli faktör: iletişim ve hasta güvenlik kültürü. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi. 2015; 4(3): 335-46.
  • Karaarslan D, Şen-Celasin N, Demirbağ S, Ergin D. Akut ve kronik hastalık nedeniyle çocuğu hastanede yatan ebeveynlerin sağlık bakımına yönelik memnuniyet düzeyleri ve etkileyen faktörler. DEUHFED. 2020; 13(2): 82-91.
  • Bülbül S, Alpcan A, İkiz İ, Ağırtaş G. Genç bir hastane ve pediatri hizmetlerinden memnuniyetini etkileyen faktörler. KÜ Tıp Fak Derg. 2008; 10(2): 8-18.
  • Şahin TK, Bakıcı H, Bilban S, Dinçer Ş, Yurtçu M, Günel E. Meram Tıp Fakültesi Çocuk Cerrahisi Servisinde yatan hasta yakınlarının memnuniyetinin araştırılması. Genel Tıp Derg. 2005; 15(4): 137-42.
  • Güngör A, Karagöl C. Üçüncü basamak çocuk hastanesine başvuran ebeveynlerin memnuniyet, bağlılık ve güven düzeylerinin değerlendirilmesi. Ortadogu Tıp Derg. 2020; 12(1): 40-4.
  • Çetintaş M. Hasta yakını gözüyle sağlık hizmet kalitesinin değerlendirilmesi: Namık Kemal Üniversitesi örneği [Yüksek lisans tezi]. Tekirdağ: Namık Kemal Üniversitesi; 2015.
  • Ulus B, Kublay G. Pedsql sağlık bakımı ebeveyn memnuniyet ölçeğinin Türkçe’ye uyarlanması. Acıbadem Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi. 2012; 3 (1): 44-50.
  • Türkuğur Ü, Alıcı B, Uzuntarla Y, Güleç M. Yatan hasta memnuniyetinin incelenmesi: Bir eğitim hastanesi örneği. Gülhane Tıp Derg. 2016; 58(2): 170-3.

Çocuk Hastalıkları Hastanesinde Yatan Hasta Yakınlarının Memnuniyet Düzeylerinin Değerlendirilmesi

Year 2021, Volume: 11 Issue: 2, 183 - 187, 07.05.2021
https://doi.org/10.33631/duzcesbed.811542

Abstract

Amaç:
Bu çalışma, Çocuk Hastalıkları Hastanesinde yatarak tedavi gören hasta yakınlarının verilen hizmetten memnuniyet düzeylerini değerlendirmek amacıyla yapılmıştır.
Gereç ve Yöntemler:
Gönüllülük esasına dayalı olarak her ay her servisten taburculuk gününde araştırmayı kabul eden ilk 10 kişi olmak üzere toplam 840 kişiye anket uygulanmıştır. Anket formunda sunulan hizmetlerin algılanmasına yönelik memnuniyet ile ilgili soruları içermektedir. Hastane, koğuş tipi odalara sahip olup, nitelikli yatak oranı % 6 dır. Verilerin analizinde Kruskal-Wallis Testi ve Mann-Whitney U Testi kullanılmıştır. P<0,05 istatistiksel olarak anlamlı kabul edilmiştir.
Bulgular:
Çalışmaya katılanların %93,1’i kadındır. Katılımcıların %14,8’i 20 yaşın altında, %41,3’ü 20’li yaşlarda, %17,4’ü 40 yaş ve üstüdür. Eğitim durumuna göre %30,2’si okur-yazar değil, %32,4’ü ilkokul mezunu, %12,3’ü lise ve üzeri bir eğitime sahiptir.
Hasta yakınlarının en fazla memnuniyet ifade ettikleri konular; yemek dağıtan personelin hijyen kurallarına uygun davranması (%95,1), doktoru tarafından hastalığı hakkında kendisine bilgi verilmesidir (%94,8). En az memnuniyet ifade ettikleri konular ise; hastane genel temizliği (%84,0), hasta odası ve çevresinde sessiz ve sakin bir ortam sağlanmasıdır (%85,9). Eğitim düzeyi yükseldikçe memnuniyet düzeyi düşük bulunmuştur.
Sonuç:
Genel olarak yatan hasta yakınlarının memnuniyet düzeyleri yüksek bulunmuştur. Hasta odası ve çevresinde sessiz ortam sağlanması ve temizlik konusunda memnuniyet düzeyinin düşük bulunması nitelikli oda sayısının az olmasına bağlı olduğu düşünülmüştür.

References

  • Köşgeroğlu N, Acat MB, Karatepe Ö. Kemoterapi hastaların¬da hemşirelik bakımı memnuniyet ölçeği. Anadolu Psikiyatri Dergisi. 2005; 6(2): 75-83.
  • T.C. Sağlık Bakanlığı, Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü, Sağlıkta Kalite ve Akreditasyon Daire Başkanlığı. Memnuniyet anketleri uygulama rehberi (Versiyon-2.0; Revizyon-00). Ankara: Mattek Matbaacılık. 2015.
  • Şişe Ş, Altınel EC. Bir üniversite hastanesinde yatan hasta memnuniyeti. Selçuk Tıp Derg. 2012; 28(4): 213-8.
  • Büber R, Başer H. Sağlık işletmelerinde müşteri memnuniyeti: Vakıf Üniversitesi hastanesinde bir uygulama. Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi. 2012; 4(1): 265-274.
  • Kıdak LB, Aksaraylı M. Yatan hasta memnuniyetinin değerlendirilmesi ve izlenmesi: Eğitim ve araştırma hastanesi uygulaması. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 2008; 10(3): 87-122.
  • Arıkan D, Saban F, Gürarslan-Baş N. Çocuğu hastanede yatan ebeveynlerin hastaneye ve sağlık bakımına yönelik memnuniyet düzeyleri. İzmir Dr. Behçet Uz Çocuk Hast. Dergisi. 2014; 4(2): 109-116.
  • Ergezen Y, Efe E. Çocuk acil biriminde ebeveyn memnuniyeti ve etkileyen faktörler. GÜSBD. 2019; 8(3): 302-7.
  • Vural F, Aydın A, Fil Ş, Torun S, Vural B. Bir devlet hastanesinde yatan hastalarda memnuniyete etki eden iki önemli faktör: iletişim ve hasta güvenlik kültürü. Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi. 2015; 4(3): 335-46.
  • Karaarslan D, Şen-Celasin N, Demirbağ S, Ergin D. Akut ve kronik hastalık nedeniyle çocuğu hastanede yatan ebeveynlerin sağlık bakımına yönelik memnuniyet düzeyleri ve etkileyen faktörler. DEUHFED. 2020; 13(2): 82-91.
  • Bülbül S, Alpcan A, İkiz İ, Ağırtaş G. Genç bir hastane ve pediatri hizmetlerinden memnuniyetini etkileyen faktörler. KÜ Tıp Fak Derg. 2008; 10(2): 8-18.
  • Şahin TK, Bakıcı H, Bilban S, Dinçer Ş, Yurtçu M, Günel E. Meram Tıp Fakültesi Çocuk Cerrahisi Servisinde yatan hasta yakınlarının memnuniyetinin araştırılması. Genel Tıp Derg. 2005; 15(4): 137-42.
  • Güngör A, Karagöl C. Üçüncü basamak çocuk hastanesine başvuran ebeveynlerin memnuniyet, bağlılık ve güven düzeylerinin değerlendirilmesi. Ortadogu Tıp Derg. 2020; 12(1): 40-4.
  • Çetintaş M. Hasta yakını gözüyle sağlık hizmet kalitesinin değerlendirilmesi: Namık Kemal Üniversitesi örneği [Yüksek lisans tezi]. Tekirdağ: Namık Kemal Üniversitesi; 2015.
  • Ulus B, Kublay G. Pedsql sağlık bakımı ebeveyn memnuniyet ölçeğinin Türkçe’ye uyarlanması. Acıbadem Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi. 2012; 3 (1): 44-50.
  • Türkuğur Ü, Alıcı B, Uzuntarla Y, Güleç M. Yatan hasta memnuniyetinin incelenmesi: Bir eğitim hastanesi örneği. Gülhane Tıp Derg. 2016; 58(2): 170-3.
There are 15 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Health Care Administration
Journal Section Research Articles
Authors

İzzettin Toktaş 0000-0002-3616-9399

Ayda Güzel 0000-0001-9153-1939

Süleyman Varsak 0000-0003-0912-159X

Gülşen Yalçın 0000-0002-5938-2619

Publication Date May 7, 2021
Submission Date October 16, 2020
Published in Issue Year 2021 Volume: 11 Issue: 2

Cite

APA Toktaş, İ., Güzel, A., Varsak, S., Yalçın, G. (2021). Çocuk Hastalıkları Hastanesinde Yatan Hasta Yakınlarının Memnuniyet Düzeylerinin Değerlendirilmesi. Düzce Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 11(2), 183-187. https://doi.org/10.33631/duzcesbed.811542
AMA Toktaş İ, Güzel A, Varsak S, Yalçın G. Çocuk Hastalıkları Hastanesinde Yatan Hasta Yakınlarının Memnuniyet Düzeylerinin Değerlendirilmesi. DÜ Sağlık Bil Enst Derg. May 2021;11(2):183-187. doi:10.33631/duzcesbed.811542
Chicago Toktaş, İzzettin, Ayda Güzel, Süleyman Varsak, and Gülşen Yalçın. “Çocuk Hastalıkları Hastanesinde Yatan Hasta Yakınlarının Memnuniyet Düzeylerinin Değerlendirilmesi”. Düzce Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi 11, no. 2 (May 2021): 183-87. https://doi.org/10.33631/duzcesbed.811542.
EndNote Toktaş İ, Güzel A, Varsak S, Yalçın G (May 1, 2021) Çocuk Hastalıkları Hastanesinde Yatan Hasta Yakınlarının Memnuniyet Düzeylerinin Değerlendirilmesi. Düzce Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi 11 2 183–187.
IEEE İ. Toktaş, A. Güzel, S. Varsak, and G. Yalçın, “Çocuk Hastalıkları Hastanesinde Yatan Hasta Yakınlarının Memnuniyet Düzeylerinin Değerlendirilmesi”, DÜ Sağlık Bil Enst Derg, vol. 11, no. 2, pp. 183–187, 2021, doi: 10.33631/duzcesbed.811542.
ISNAD Toktaş, İzzettin et al. “Çocuk Hastalıkları Hastanesinde Yatan Hasta Yakınlarının Memnuniyet Düzeylerinin Değerlendirilmesi”. Düzce Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi 11/2 (May 2021), 183-187. https://doi.org/10.33631/duzcesbed.811542.
JAMA Toktaş İ, Güzel A, Varsak S, Yalçın G. Çocuk Hastalıkları Hastanesinde Yatan Hasta Yakınlarının Memnuniyet Düzeylerinin Değerlendirilmesi. DÜ Sağlık Bil Enst Derg. 2021;11:183–187.
MLA Toktaş, İzzettin et al. “Çocuk Hastalıkları Hastanesinde Yatan Hasta Yakınlarının Memnuniyet Düzeylerinin Değerlendirilmesi”. Düzce Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Dergisi, vol. 11, no. 2, 2021, pp. 183-7, doi:10.33631/duzcesbed.811542.
Vancouver Toktaş İ, Güzel A, Varsak S, Yalçın G. Çocuk Hastalıkları Hastanesinde Yatan Hasta Yakınlarının Memnuniyet Düzeylerinin Değerlendirilmesi. DÜ Sağlık Bil Enst Derg. 2021;11(2):183-7.