Aim: Due to the COVID-19 pandemic, the method of education has changed in dental education as in all other schools. The purpose of this study is to evaluate live-video demonstrations and video demonstrations in the dental anatomy and morphology course in terms of students' learning preferences during the COVID-19 pandemic process.
Material and Methods: The upper right canine tooth was carved from soap with a live-video demonstration in the preclinical laboratory the week before distance education started. After distance education started, a video demonstration was prepared for the carving of the lower canine tooth from soap and sent to students via e-mail. The students who watched both demonstrations were asked to carve these teeth from soap. A survey was conducted via Google Forms to get students’ opinions about the demonstration types and distance education by asking 11 Likert-type questions. The level of significance for statistical analysis was set at P≤ 0.05.
Results: 51 first year preclinical students (31 female, 20 male) participated this study. The mean age of students was 19.43 ± 1.01 years old. There was no statistically significant difference between the demonstration types in terms of students' learning preferences, the type of device used by students for distance learning and the selection of the demonstration type.
Conclusion: Although there was no difference between the types of demonstration in terms of students' learning preferences during the COVID-19 pandemic, students mostly preferred the video demonstrations if they are in the same environment with the instructor periodically.
-
-
-
Amaç: COVID-19 salgını nedeniyle diğer tüm fakültelerde olduğu gibi diş hekimliği eğitiminde de eğitim metodları değişmiştir. Bu çalışmanın amacı, COVID-19 salgını sürecinde dental anatomi dersinde öğrencilerin öğrenme tercihleri açısından canlı-video demonstrasyonları ve video demonstrasyonlarını değerlendirmektir.
Gereç ve Yöntemler: Üst sağ kanin dişi uzaktan eğitim süreci başlamadan bir hafta önce preklinik laboratuarında canlı-video demonstrasyonu ile sabundan kazıma yöntemiyle elde edilmiştir. Uzaktan eğitim başladıktan sonra alt sağ köpek dişi için sabundan kazıma yöntemiyle elde edilmesi için video gösterimi hazırlanarak öğrencilere e-posta yoluyla gönderildi. Her iki demonstrasyonu da izleyen öğrencilerden bu dişleri sabundan kazıma yöntemiyle elde etmeleri istendi. Google Formlar aracılığıyla, öğrencilerin demonstrasyon türleri ve uzaktan eğitim hakkında fikirlerini almak için 11 adet Likert tipi soru sorarak bir anket yapılmıştır. İstatistiksel analiz için anlamlılık seviyesi P <0.05 olarak belirlendi.
Bulgular: Bu çalışmaya 51 tane (31 kız, 20 erkek) 1. sınıf diş hekimliği öğrencisi katıldı. Öğrencilerin yaş ortalaması 19,43 ± 1,01'dir. Öğrencilerin öğrenme tercihleri açısından demonstrasyon türleri arasında, öğrencilerin uzaktan eğitim için kullandıkları cihaz tipinin demonstrasyon türü seçimi açısından istatistiksel olarak anlamlı bir farkı yoktur.
Sonuç: COVID-19 salgını sırasında öğrencilerin öğrenme tercihleri açısından demonstrasyon türleri arasında bir fark olmamasına rağmen, öğrenciler en çok eğitmenle belirli aralıklarla bir araya geldikleri video demonstrasyonu yöntemini tercih etmişlerdir.
-
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Health Care Administration |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Project Number | - |
Publication Date | May 7, 2021 |
Submission Date | November 19, 2020 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 11 Issue: 2 |