The convergence of television and computer technologies has an important
impact on the new
media environment. In recent years, with the advances in the Internet network,
television channels began to use new media platforms as an innovative way of
broadcasting. The time based scheduled broadcasting of the traditional television is no longer valid
in the new media environment. The social TV broadcasting, integrated to the interface of the
web site, social media or video sharing platforms with traditional TV contents. In this context, the aim of this research project was initially to analyze the interface and the
life cycle of new media platforms used by two Turkish
broadcasting TV channels; Kanal
D and Star TV and define the new media strategies
of Turkish television broadcasting.
Bu çalışma Türkiye televizyon yayıncılığının yeni
medya stratejilerini incelemektedir. Televizyon yayıncılığı internet
teknolojilerinin gelişmesiyle paralel olarak önemli bir dönüşüm sürecine girmiştir. Yaratıcı
endüstriler 2000’li yıllardan itibaren aynı ya da benzer içerikleri farklı
mecralar üzerinden paylaştığı karmaşık bir içerik ağı oluşturmaya başlamıştır.
Bu süreçte özellikle web 3.0 döneminde itibaren televizyon kuruluşları yeni
medya platformları üzerinden
içerik paylaşmaya ve etkileşimli bir ortam kurmaya başlayarak, Sosyal TV yayıncılığına adım atmıştır. Artık
televizyon yayıncılığı sadece geleneksel medya araçlarıyla değil aynı zamanda televizyon
kuruluşlarının kurumsal web siteleri, sosyal medya ve video paylaşım siteleri
ya da medya kuruluşlarının geliştirdikleri çevrimiçi video izleme platformları
üzerinden içeriklerini paylaşmaktadır. Türkiye’de yeni medya ve televizyon
yayıncılığı ilişkisi çoğunlukla IPTV yayıncılığı üzerinden tartışılmaktadır.
Buna karşın bu çalışmada televizyon yayıncılığının yeni medya ortamıyla kurduğu
ilişki Sosyal TV kavramı üzerinden tartışılmıştır. Çalışmada ilk önce televizyon
ve yeni nesil internet yayıncılığı ilişkisi üzerinden yürütülen kuramsal
tartışmalar değerlendirildikten sonra Doğuş Yayın Grubu’na ait Star TV ve Doğan
Medya Holding’e ait Kanal D televizyon kanalının kurumsal web siteleri, sosyal
medya ve video paylaşım platformları web hasatçılığı yöntemiyle incelenerek,
bu kuruluşların yeni medya
ortamındaki içerik yönetim
stratejileri belirlenmiştir. Ardından
geleneksel televizyondaki yayın akışıyla, yeni medya ortamında
oluşturulan grafiksel yayın akışı arasındaki benzerlikler ve farklılıklar
ortaya konmuştur.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | April 23, 2017 |
Submission Date | January 2, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 5 Issue: 1 |