Research Article
BibTex RIS Cite

ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN İLETİŞİM BECERİLERİNİN SOSYAL MEDYAYI KULLANIM ÖZELLİKLERİ BAĞLAMINDA İNCELENMESİ: BİR VAKIF ÜNİVERSİTESİNDEKİ SAĞLIK BİLİMLERİ ÖĞRENCİLERİ ÜZERİNDE DEĞERLENDİRME

Year 2018, Volume: 6 Issue: 1, 666 - 690, 11.04.2018
https://doi.org/10.19145/e-gifder.337976

Abstract

Bu çalışma, kişilerarası iletişimin özellikle
hastaların iyileşme sürecinde büyük önem taşıdığı hemşirelik mesleği adayları
olan üniversite lisans düzeyindeki öğrencilerin iletişim beceri düzeylerini,
sosyal medyayı kullanım özelikleri bağlamında değerlendirmek amacıyla
gerçekleştirildi. Veriler, Bilgi Formu, İnternet ve Sosyal Medya Kullanımına
İlişkin Özellikler Hakkında Soru Formu ve İletişim Becerileri Envanteri (İBE)
aracılığıyla toplandı. Araştırma evrenini İstanbul’da bir vakıf üniversitesinde
öğrenim gören 528 Hemşirelik bölümü öğrencisi oluşturdu. Veri toplama sürecinde
okulda olan, araştırmaya katılmayı kabul eden ve sosyal medya araçlarından en
az birini kullanan 400 öğrenciden veri toplandı. Araştırmaya katılan 400
öğrenciden %84’ünün (n=336) kız öğrenci olduğu, yaş ortalamasının ise 21,32 ±
1,969 olduğu görüldü. Öğrencilerin İBE toplam puan ortalamasının alınabilecek
en yüksek değere yakın olduğu saptandı. Öğrencilerin sosyal medyayı kullanma
amaçlarında ilk 3 sırada sırasıyla anlık durum/fotoğraf paylaşmak, zaman
geçirmek ve ilgi duyduğum konularda fikir alışverişinde bulunmak yanıtlarının
verildiği görüldü. Öğrencilerin İBE’nden aldıkları puanlar İletişim
Becerileri/Sağlık İletişimi dersi alma durumlarına göre karşılaştırıldığında
Bilişsel ve Davranışsal boyut puanlarında ve toplam puanda alan ve almayan
öğrenciler arasında anlamlı farklar saptandı. Öğrencilerin İBE’nden aldıkları
puanlar sosyal medyayı kullanım özellikleri açısından karşılaştırıldığında kendine
ait bloğu olma durumu,  sosyal medyada
günlük harcadıkları ortalama süre ve sosyal medyaya bağlanamadıkları durumlarda
kendini yalnız hissetme durumu açısından anlamlı farklar saptandı.

References

  • ABDRBO, Amany. (2017). Assessment of Nursing Students’ Communication Skills. Nursing Education Perspective. 38(3), 149-151.
  • AKÇAY, Habibe. (2011). Kullanımlar ve doyumlar yaklaşımı bağlamında sosyal medya kullanımı: Gümüşhane Üniversitesi üzerine bir araştırma. İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi. 33, 137-161.
  • AMICHAI-HAMBURGER, Yair ve BEN- ARTZI, Elisheva. (2003). Loneliness and İnternet Use. Computers in Human Behavior. 19(1), 71-80.
  • BARGH, A. John, MCKENNA, A.Y. Katelyn ve FITZSIMONS, M. Grainne. (2002). Can You See the Real Me? Activation and Expression of the ‘’True Self’’ on the Internet. Journal of Social Issues. 58(1), 33-48.
  • BARUAH, D. Trisha. (2012). Effectiveness of Social Media as a tool of communication and its potential for technology enabled connections: A micro-level study. International Journal of Scientific and Research Publications. 2(5), 1-10. ISSN: 2250-3153.
  • BİNGÖL, Gülay ve DEMİR, Ayşen. (2011). Amasya sağlık yüksekokulu öğrencilerinin iletişim becerileri. Göztepe Tıp Dergisi. 26(4), 152-159.
  • CORREA, Teresa; HINSLEY, Willard Amber; ZUNİGA, De Gil Homero. (2010). Who interacts on the Web?: The intersection of users’ personality and social media use. Computers in Human Behavior. 26, 247-253.
  • ÇALIŞIR, Gülsüm. (2015). Kişilerarası İletişimde Kullanılan Bir Araç Olarak Sosyal Medya: Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Öğrencilerine Yönelik Bir Araştırma. Humanities Science. 10(3), 115-144.
  • DOĞAN, Dilek; DUMAN, Duygu; SEFEROĞLU, S.Sadi. (2011). e-Öğrenme Ortamlarında Toplumsal Buradalığın Arttırılması İçin Kullanılabilecek İletişim Araçları. Akademik Bilişim. 1-9.
  • DOĞAN, Uğur; KARAKUŞ, Yahya. (2016). Lise Öğrencilerinin Sosyal Ağ Siteleri Kullanımının Yordayıcısı Olarak Çok Boyutlu Yalnızlık. Sakarya University Journal of Education. 6(1), 57-71.
  • Effective communication in healthcare. (2015). Office of the Health Ombudsman, http://www.oho.qld.gov.au/wp-content/uploads/2015/10/Effective-communication-in-healthcare.pdf.
  • ENGELBERG, Elisabeth ve SJÖBERG, Lennart (2004). Internet use, social skills, and adjustment. Cyber Psychology & Behavior. 7(1), 41- 47.
  • ERSANLI, Kurtman ve BALCI, Seher. (1998). İletişim Becerileri Envanterinin Geliştirilmesi: geçerlik ve güvenirlik çalışması. Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi. 2, (10), 7-12.
  • ERSUN, Ayşe; KÖZE, ŞAHİN, Burçak; MUSLU, Gonca; BEYTUT, Dilek; BAŞBAKKAL, Zümrüt; CONK, Zeynep. (2012). Hemşirelik Yüksekokulu Öğrencilerinde İnternet Kullanımı ile Sosyal Destek Sistemi Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. İstanbul Üniversitesi Florence Nightingale Hemşirelik Dergisi. 20(2), 86-92.
  • EUGENIA, M.W. Ng. ve HUGO, C.H. Wong. (2013). Facebook: More than social networking for at-risk students. Procedia - Social and Behavioral Sciences. 73, 22 – 29.
  • FAZEL, Ismaeil ve AGHAMOLAEİ, Teamur (2011). Attitudes toward learning communication skills among medical students of a university in Iran. Acta Medica Iranica. 49(9), 625-629.
  • GREMIGNI, Paola; SOMMARUGA, Marinella; PELTENBURG, Michael. (2008). Validation of the Health Care Communication Questinnaire (HCCQ) to measure outpatients’ experience of communication with hospital staff. Patient Education and Counseling. 71, 57-64.
  • GÜRSAKAL, Necmi. (2009). Sosyal Ağ Analizi, Bursa: Dora Yayıncılık.
  • HUSSAIN, Irshad. (2012). A Study to Evaluate the Social Media Trends among University Students. Procedia - Social and Behavioral Sciences. 64, 639-645.
  • Impact of Communication in Healthcare. 25 Mayıs 2017, http://healthcarecomm.org/about-us/impact-of-communication-in-healthcare/.
  • KARADAĞ, Mevlüt; IŞIK, Oğuz.; CANKUL, Halil İbrahim; ABUHANOĞLU, Hüseyin. (2015). Hekim ve Hemşirelerin İletişim Becerilerinin Değerlendirilmesi. Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 17(1), 160-179.
  • KAYA, Hatice; TURAN, Nuray; HASANOĞLU, Özgem; GÜRE, Özge; ARSLANOVA, Ettibar,; ELMAS, Gülay. (2015). Hemşirelik Fakültesi Öğrencilerinin Sosyal Ağ Sitelerini Kullanma Amacı ile İletişim Becerileri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi. 40, 17-31.
  • MALLOY, Pam; VIRANI, Rose; KELLY, Kathe ve MUNEVAR, Carla. (2010). Beyond Bad News: Communication Skills of Nurses in Palliative Care. Journal of Hospice And Palliatıve Nursing. 12 (3), 166-174.
  • MENDİ, Başak. (2015). Sağlık İletişiminde Sosyal Medyanın Kullanımı: Dünyadaki ve Türkiye’deki Uygulamalar. Marmara Üniversitesi Öneri Dergisi. 11, 44, 275-290.
  • MOORE M.Philippa; WILKINSON SM. Susie; MERCADO, Rivera Solande. (2009). Communication skills training for health care professionals working with cancer patients, their families and/or carers (Review). Cochrane Database of Systematic Reviews 2004. Issue 2. Art. No.: CD003751.
  • MORA, M.Higinio; PONT, S.T. Maria; CASADO, M.D. Gregoria; IGLESIAS, G.,Virgilio. (2015). Management of Social Networks in the Educational Process. Computers in Human Behaviour. 51, 890-895.
  • NEIRA-PIÑEIRO, Rosairo Del Mario. (2014). Reading and writing about literature on the Internet. Two innovative experiences with blogs in higher education. Innovations in Education and Teaching International.
  • ÖZCAN, KESER, Neslihan ve BUZLU, Sevim. (2005). Problemli internet kullanımını belirlemede yardımcı bir araç: “İnternette Bilişsel Durum Ölçeği”nin üniversite öğrencilerinde geçerlik ve güvenirliği. Bağımlılık Dergisi. 6, 19–26.
  • ROSS, Craig;, ORR, S.Emily; SISIC, Mia; ARSENAOULT, M.Jaime; SIMMERING, G. Mary; ORR, R. Robert. (2009). Personality and motivations associated with Facebook use. Computers in Human Behavior. 25 (2), 578-586.
  • SCHOFIELD, G. Nicola; GREEN, Claire; ve CREED, Francis. (2008). Communication skills of health-care professionals working in oncology—Can they be improved? European Journal of Oncology Nursing. 12, 4-13.
  • SHANKAR, P; DUBEY, A., BALASUBRAMANIUM, R; DWIVEDI, N. (2013). Student attitude towards communication skills learning in a Caribbean medical school. Australasian Medical Journal. 6(9), 466-475.
  • SHIRAZI, Mahboobeh; POUR, Abdollah, Behzad; GHAFFARI, Parisa; JAHANGIR, Fereydoun; DARYAEE, Esmaeil; POUR, Abdollah, Zivar; BAGHERYAN, Mehrnoosh; SHAHBAZI, Fatemeh (2016). The Relationship Between Internet Addiction and Depression in Nursing Students of Larestan School of Nursing and Gerash Paramedical School. Journal of Obstetrics, Gynecology & Cancer Research. 1(1).
  • SOLMAZ, Başak; TEKİN, Gökhan; HERZEM, Züleyha; DEMİR, Muhammed (2013). İnternet Ve Sosyal Medya Kullanımı Üzerine Bir Uygulama. Selçuk İletişim. 7(4), 23-32.
  • ŞENGÜN, Haluk. (2016). Sağlık Hizmetlerinde İletişim Yönetimi. İstanbul Tıp Fakültesi Dergisi. 79 (1), 38-42.
  • TEKTAŞ, Necla. (2014). Üniversite Öğrencilerinin Sosyal Ağları Kullanımlarına Yönelik Bir Araştırma. Tarih Okulu Dergisi. 7(17), 851-870.
  • TUTUK, Aytül; AL, Derya; DOĞAN, Selma (2002). Hemşirelik öğrencilerinin iletişim becerisi ve empati düzeylerinin belirlenmesi. Cumhuriyet Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi. 6, (2), 36- 41.
  • ULUTAŞDEMİR, Nilgün; VERİM, Esra; BAKIR, Emine; DENİZ, Esma. (2017). Geleceğin Sağlık Profesyonellerinde İnternet Bağımlılığının Yaşam Kaliteleri Üzerine Etkisi. Zeynep Kamil Tıp Bülteni. 48(2), 1-5.
  • VURAL AKINCI, Z. Beril ve BAT, Mikail. (2010). Yeni Bir İletişim Ortamı Olarak Sosyal Medya: Ege Üniversitesi İletişim Fakültesine Yönelik Bir Araştırma. Journal of Yaşar University. 20 (5), 3348-3382.
  • We are Social Digital in 2016 Report, Ocak 27, 2016, https://wearesocial.com/uk/special-reports/digital-in-2016.
  • We are Social Digital in 2017 Global Overview Report, Ocak 24, 2017, https://wearesocial.com/special-reports/digital-in-2017-global-overview.
  • WRIGHT, B. Kewin; BYLUND, Carma; WARE, Jennifer; PARKER, Patricia, Query, L. Jim; BAILE, Walter. (2009). Medical student attitudes toward communication skills training and knowledge of appropriate provider-patient communication: A comparison of first-year and fourth-year medical students. Medical Education Online. 11, 1-10.
  • ZYWICA, Jolene ve DANOWSKI, James. (2008). The Faces of Facebookers: Investigating Social Enhancement and Social Compensation Hypotheses; Predicting Facebook™ and Offline Popularity from Sociability and Self-Esteem, and Mapping the Meanings of Popularity with Semantic Networks. Journal of Computer-Mediated Communication. 14 (1),1-34.
  • 2015 Social network popularity by country, Nisan 25, 2015, http://www.smartinsights.com/social-media-marketing/social-media-strategy/new-global-social-media-research/attachment/2015-social-network-popularity-by-country/.

ANALYSIS OF COMMUNICATION SKILLS OF UNIVERSITY STUDENTS IN THE CONTEXT OF SOCIAL MEDIA USE: ASSESSMENT ON HEALTH SCIENCES STUDENTS IN A FOUNDATION UNIVERSITY

Year 2018, Volume: 6 Issue: 1, 666 - 690, 11.04.2018
https://doi.org/10.19145/e-gifder.337976

Abstract

This study was carried out toevaluate
communication skills of the nursing graduate students, who are candidates for
nursing profession, where interpersonal communication is especially important
in the recovery process of the patients, in the context of social media use.
Data were collected using Student Information Form 
Questionnaire on Internet and Social Media Use, and Communication Skills
Inventory (CSI). The research population is consisted of 528 nursing students studying
at a foundation university in Istanbul. Data were collected from 400 students
who were at school during the data collection process, who agreed to
participate in the study and who used at least one of the social media tools.
Of the 400 students who participated in the survey, 84% (n = 336) of them were
female and their mean age was 21.32 ± 1.969. The students' CSI total score
average was close to the highest possible value. The results showed that the
most of the students use social media to share photo/instant status, to spend
time, and exchange ideas. Significant differences were found between the
cognitive and behavioral dimension scores and the total scores of students who
took Communication Skills/Health Communication course and who didn’t take the
course. There were also significant differences in terms of having their own
blog, average time spent on social media, and feeling alone when they could not
be connected to social media.

References

  • ABDRBO, Amany. (2017). Assessment of Nursing Students’ Communication Skills. Nursing Education Perspective. 38(3), 149-151.
  • AKÇAY, Habibe. (2011). Kullanımlar ve doyumlar yaklaşımı bağlamında sosyal medya kullanımı: Gümüşhane Üniversitesi üzerine bir araştırma. İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi. 33, 137-161.
  • AMICHAI-HAMBURGER, Yair ve BEN- ARTZI, Elisheva. (2003). Loneliness and İnternet Use. Computers in Human Behavior. 19(1), 71-80.
  • BARGH, A. John, MCKENNA, A.Y. Katelyn ve FITZSIMONS, M. Grainne. (2002). Can You See the Real Me? Activation and Expression of the ‘’True Self’’ on the Internet. Journal of Social Issues. 58(1), 33-48.
  • BARUAH, D. Trisha. (2012). Effectiveness of Social Media as a tool of communication and its potential for technology enabled connections: A micro-level study. International Journal of Scientific and Research Publications. 2(5), 1-10. ISSN: 2250-3153.
  • BİNGÖL, Gülay ve DEMİR, Ayşen. (2011). Amasya sağlık yüksekokulu öğrencilerinin iletişim becerileri. Göztepe Tıp Dergisi. 26(4), 152-159.
  • CORREA, Teresa; HINSLEY, Willard Amber; ZUNİGA, De Gil Homero. (2010). Who interacts on the Web?: The intersection of users’ personality and social media use. Computers in Human Behavior. 26, 247-253.
  • ÇALIŞIR, Gülsüm. (2015). Kişilerarası İletişimde Kullanılan Bir Araç Olarak Sosyal Medya: Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Öğrencilerine Yönelik Bir Araştırma. Humanities Science. 10(3), 115-144.
  • DOĞAN, Dilek; DUMAN, Duygu; SEFEROĞLU, S.Sadi. (2011). e-Öğrenme Ortamlarında Toplumsal Buradalığın Arttırılması İçin Kullanılabilecek İletişim Araçları. Akademik Bilişim. 1-9.
  • DOĞAN, Uğur; KARAKUŞ, Yahya. (2016). Lise Öğrencilerinin Sosyal Ağ Siteleri Kullanımının Yordayıcısı Olarak Çok Boyutlu Yalnızlık. Sakarya University Journal of Education. 6(1), 57-71.
  • Effective communication in healthcare. (2015). Office of the Health Ombudsman, http://www.oho.qld.gov.au/wp-content/uploads/2015/10/Effective-communication-in-healthcare.pdf.
  • ENGELBERG, Elisabeth ve SJÖBERG, Lennart (2004). Internet use, social skills, and adjustment. Cyber Psychology & Behavior. 7(1), 41- 47.
  • ERSANLI, Kurtman ve BALCI, Seher. (1998). İletişim Becerileri Envanterinin Geliştirilmesi: geçerlik ve güvenirlik çalışması. Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi. 2, (10), 7-12.
  • ERSUN, Ayşe; KÖZE, ŞAHİN, Burçak; MUSLU, Gonca; BEYTUT, Dilek; BAŞBAKKAL, Zümrüt; CONK, Zeynep. (2012). Hemşirelik Yüksekokulu Öğrencilerinde İnternet Kullanımı ile Sosyal Destek Sistemi Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. İstanbul Üniversitesi Florence Nightingale Hemşirelik Dergisi. 20(2), 86-92.
  • EUGENIA, M.W. Ng. ve HUGO, C.H. Wong. (2013). Facebook: More than social networking for at-risk students. Procedia - Social and Behavioral Sciences. 73, 22 – 29.
  • FAZEL, Ismaeil ve AGHAMOLAEİ, Teamur (2011). Attitudes toward learning communication skills among medical students of a university in Iran. Acta Medica Iranica. 49(9), 625-629.
  • GREMIGNI, Paola; SOMMARUGA, Marinella; PELTENBURG, Michael. (2008). Validation of the Health Care Communication Questinnaire (HCCQ) to measure outpatients’ experience of communication with hospital staff. Patient Education and Counseling. 71, 57-64.
  • GÜRSAKAL, Necmi. (2009). Sosyal Ağ Analizi, Bursa: Dora Yayıncılık.
  • HUSSAIN, Irshad. (2012). A Study to Evaluate the Social Media Trends among University Students. Procedia - Social and Behavioral Sciences. 64, 639-645.
  • Impact of Communication in Healthcare. 25 Mayıs 2017, http://healthcarecomm.org/about-us/impact-of-communication-in-healthcare/.
  • KARADAĞ, Mevlüt; IŞIK, Oğuz.; CANKUL, Halil İbrahim; ABUHANOĞLU, Hüseyin. (2015). Hekim ve Hemşirelerin İletişim Becerilerinin Değerlendirilmesi. Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 17(1), 160-179.
  • KAYA, Hatice; TURAN, Nuray; HASANOĞLU, Özgem; GÜRE, Özge; ARSLANOVA, Ettibar,; ELMAS, Gülay. (2015). Hemşirelik Fakültesi Öğrencilerinin Sosyal Ağ Sitelerini Kullanma Amacı ile İletişim Becerileri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi. 40, 17-31.
  • MALLOY, Pam; VIRANI, Rose; KELLY, Kathe ve MUNEVAR, Carla. (2010). Beyond Bad News: Communication Skills of Nurses in Palliative Care. Journal of Hospice And Palliatıve Nursing. 12 (3), 166-174.
  • MENDİ, Başak. (2015). Sağlık İletişiminde Sosyal Medyanın Kullanımı: Dünyadaki ve Türkiye’deki Uygulamalar. Marmara Üniversitesi Öneri Dergisi. 11, 44, 275-290.
  • MOORE M.Philippa; WILKINSON SM. Susie; MERCADO, Rivera Solande. (2009). Communication skills training for health care professionals working with cancer patients, their families and/or carers (Review). Cochrane Database of Systematic Reviews 2004. Issue 2. Art. No.: CD003751.
  • MORA, M.Higinio; PONT, S.T. Maria; CASADO, M.D. Gregoria; IGLESIAS, G.,Virgilio. (2015). Management of Social Networks in the Educational Process. Computers in Human Behaviour. 51, 890-895.
  • NEIRA-PIÑEIRO, Rosairo Del Mario. (2014). Reading and writing about literature on the Internet. Two innovative experiences with blogs in higher education. Innovations in Education and Teaching International.
  • ÖZCAN, KESER, Neslihan ve BUZLU, Sevim. (2005). Problemli internet kullanımını belirlemede yardımcı bir araç: “İnternette Bilişsel Durum Ölçeği”nin üniversite öğrencilerinde geçerlik ve güvenirliği. Bağımlılık Dergisi. 6, 19–26.
  • ROSS, Craig;, ORR, S.Emily; SISIC, Mia; ARSENAOULT, M.Jaime; SIMMERING, G. Mary; ORR, R. Robert. (2009). Personality and motivations associated with Facebook use. Computers in Human Behavior. 25 (2), 578-586.
  • SCHOFIELD, G. Nicola; GREEN, Claire; ve CREED, Francis. (2008). Communication skills of health-care professionals working in oncology—Can they be improved? European Journal of Oncology Nursing. 12, 4-13.
  • SHANKAR, P; DUBEY, A., BALASUBRAMANIUM, R; DWIVEDI, N. (2013). Student attitude towards communication skills learning in a Caribbean medical school. Australasian Medical Journal. 6(9), 466-475.
  • SHIRAZI, Mahboobeh; POUR, Abdollah, Behzad; GHAFFARI, Parisa; JAHANGIR, Fereydoun; DARYAEE, Esmaeil; POUR, Abdollah, Zivar; BAGHERYAN, Mehrnoosh; SHAHBAZI, Fatemeh (2016). The Relationship Between Internet Addiction and Depression in Nursing Students of Larestan School of Nursing and Gerash Paramedical School. Journal of Obstetrics, Gynecology & Cancer Research. 1(1).
  • SOLMAZ, Başak; TEKİN, Gökhan; HERZEM, Züleyha; DEMİR, Muhammed (2013). İnternet Ve Sosyal Medya Kullanımı Üzerine Bir Uygulama. Selçuk İletişim. 7(4), 23-32.
  • ŞENGÜN, Haluk. (2016). Sağlık Hizmetlerinde İletişim Yönetimi. İstanbul Tıp Fakültesi Dergisi. 79 (1), 38-42.
  • TEKTAŞ, Necla. (2014). Üniversite Öğrencilerinin Sosyal Ağları Kullanımlarına Yönelik Bir Araştırma. Tarih Okulu Dergisi. 7(17), 851-870.
  • TUTUK, Aytül; AL, Derya; DOĞAN, Selma (2002). Hemşirelik öğrencilerinin iletişim becerisi ve empati düzeylerinin belirlenmesi. Cumhuriyet Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi. 6, (2), 36- 41.
  • ULUTAŞDEMİR, Nilgün; VERİM, Esra; BAKIR, Emine; DENİZ, Esma. (2017). Geleceğin Sağlık Profesyonellerinde İnternet Bağımlılığının Yaşam Kaliteleri Üzerine Etkisi. Zeynep Kamil Tıp Bülteni. 48(2), 1-5.
  • VURAL AKINCI, Z. Beril ve BAT, Mikail. (2010). Yeni Bir İletişim Ortamı Olarak Sosyal Medya: Ege Üniversitesi İletişim Fakültesine Yönelik Bir Araştırma. Journal of Yaşar University. 20 (5), 3348-3382.
  • We are Social Digital in 2016 Report, Ocak 27, 2016, https://wearesocial.com/uk/special-reports/digital-in-2016.
  • We are Social Digital in 2017 Global Overview Report, Ocak 24, 2017, https://wearesocial.com/special-reports/digital-in-2017-global-overview.
  • WRIGHT, B. Kewin; BYLUND, Carma; WARE, Jennifer; PARKER, Patricia, Query, L. Jim; BAILE, Walter. (2009). Medical student attitudes toward communication skills training and knowledge of appropriate provider-patient communication: A comparison of first-year and fourth-year medical students. Medical Education Online. 11, 1-10.
  • ZYWICA, Jolene ve DANOWSKI, James. (2008). The Faces of Facebookers: Investigating Social Enhancement and Social Compensation Hypotheses; Predicting Facebook™ and Offline Popularity from Sociability and Self-Esteem, and Mapping the Meanings of Popularity with Semantic Networks. Journal of Computer-Mediated Communication. 14 (1),1-34.
  • 2015 Social network popularity by country, Nisan 25, 2015, http://www.smartinsights.com/social-media-marketing/social-media-strategy/new-global-social-media-research/attachment/2015-social-network-popularity-by-country/.
There are 43 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Başak Mendi

Gamze Oğuz This is me

Publication Date April 11, 2018
Submission Date September 13, 2017
Published in Issue Year 2018 Volume: 6 Issue: 1

Cite

APA Mendi, B., & Oğuz, G. (2018). ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN İLETİŞİM BECERİLERİNİN SOSYAL MEDYAYI KULLANIM ÖZELLİKLERİ BAĞLAMINDA İNCELENMESİ: BİR VAKIF ÜNİVERSİTESİNDEKİ SAĞLIK BİLİMLERİ ÖĞRENCİLERİ ÜZERİNDE DEĞERLENDİRME. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 6(1), 666-690. https://doi.org/10.19145/e-gifder.337976
AMA Mendi B, Oğuz G. ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN İLETİŞİM BECERİLERİNİN SOSYAL MEDYAYI KULLANIM ÖZELLİKLERİ BAĞLAMINDA İNCELENMESİ: BİR VAKIF ÜNİVERSİTESİNDEKİ SAĞLIK BİLİMLERİ ÖĞRENCİLERİ ÜZERİNDE DEĞERLENDİRME. e-gifder. March 2018;6(1):666-690. doi:10.19145/e-gifder.337976
Chicago Mendi, Başak, and Gamze Oğuz. “ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN İLETİŞİM BECERİLERİNİN SOSYAL MEDYAYI KULLANIM ÖZELLİKLERİ BAĞLAMINDA İNCELENMESİ: BİR VAKIF ÜNİVERSİTESİNDEKİ SAĞLIK BİLİMLERİ ÖĞRENCİLERİ ÜZERİNDE DEĞERLENDİRME”. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi 6, no. 1 (March 2018): 666-90. https://doi.org/10.19145/e-gifder.337976.
EndNote Mendi B, Oğuz G (March 1, 2018) ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN İLETİŞİM BECERİLERİNİN SOSYAL MEDYAYI KULLANIM ÖZELLİKLERİ BAĞLAMINDA İNCELENMESİ: BİR VAKIF ÜNİVERSİTESİNDEKİ SAĞLIK BİLİMLERİ ÖĞRENCİLERİ ÜZERİNDE DEĞERLENDİRME. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi 6 1 666–690.
IEEE B. Mendi and G. Oğuz, “ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN İLETİŞİM BECERİLERİNİN SOSYAL MEDYAYI KULLANIM ÖZELLİKLERİ BAĞLAMINDA İNCELENMESİ: BİR VAKIF ÜNİVERSİTESİNDEKİ SAĞLIK BİLİMLERİ ÖĞRENCİLERİ ÜZERİNDE DEĞERLENDİRME”, e-gifder, vol. 6, no. 1, pp. 666–690, 2018, doi: 10.19145/e-gifder.337976.
ISNAD Mendi, Başak - Oğuz, Gamze. “ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN İLETİŞİM BECERİLERİNİN SOSYAL MEDYAYI KULLANIM ÖZELLİKLERİ BAĞLAMINDA İNCELENMESİ: BİR VAKIF ÜNİVERSİTESİNDEKİ SAĞLIK BİLİMLERİ ÖĞRENCİLERİ ÜZERİNDE DEĞERLENDİRME”. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi 6/1 (March 2018), 666-690. https://doi.org/10.19145/e-gifder.337976.
JAMA Mendi B, Oğuz G. ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN İLETİŞİM BECERİLERİNİN SOSYAL MEDYAYI KULLANIM ÖZELLİKLERİ BAĞLAMINDA İNCELENMESİ: BİR VAKIF ÜNİVERSİTESİNDEKİ SAĞLIK BİLİMLERİ ÖĞRENCİLERİ ÜZERİNDE DEĞERLENDİRME. e-gifder. 2018;6:666–690.
MLA Mendi, Başak and Gamze Oğuz. “ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN İLETİŞİM BECERİLERİNİN SOSYAL MEDYAYI KULLANIM ÖZELLİKLERİ BAĞLAMINDA İNCELENMESİ: BİR VAKIF ÜNİVERSİTESİNDEKİ SAĞLIK BİLİMLERİ ÖĞRENCİLERİ ÜZERİNDE DEĞERLENDİRME”. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, vol. 6, no. 1, 2018, pp. 666-90, doi:10.19145/e-gifder.337976.
Vancouver Mendi B, Oğuz G. ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN İLETİŞİM BECERİLERİNİN SOSYAL MEDYAYI KULLANIM ÖZELLİKLERİ BAĞLAMINDA İNCELENMESİ: BİR VAKIF ÜNİVERSİTESİNDEKİ SAĞLIK BİLİMLERİ ÖĞRENCİLERİ ÜZERİNDE DEĞERLENDİRME. e-gifder. 2018;6(1):666-90.