İş dünyasında son zamanlarda önem kazanan ve yükselen bir değer olan girişimcilik, kişinin her türlü riski gözeterek kendi işini kurmasıdır. İşletmeler açısından bu iş yapma süreçlerinde, kurum paydaşları ile olan iletişim sürecini yöneten, iç ve dış hedef kitleler ile bağlantının sağlanması noktasında önemli bir köprü vazifesi gören stratejik iletişim yönetimi de girişimciler açısından önemli bir kavramdır. Bu bağlamda girişimciliğin farklı ve inovatif bir özellik göstererek sosyal girişime dönüşmesinde değişen iletişim dünyasının da rolü büyüktür.
Bu çalışmanın amacı, geleneksel girişimcilik ve sosyal girişimcilik kavramlarının farklı araştırmacı ve akademisyenler tarafından liretatürde ne gibi anlam ve kapsamda kullanıldıklarını ortaya koymak ve sosyal girişimcilik kavramını halkla ilişkilerin çalışma alanlarından bir tanesi olan “sosyal sorumluluk” kavramı üzerinden yeniden tanımlamak ve değerlendirmektir. Nitel araştırma yöntemlerinden bir tanesi olan literatür tarama tekniğinin kullanıldığı bu çalışma, geçmişi çok eskilere dayanan sosyal sorumluluk kavramını ülkemizde son yıllarda ivme kazanan sosyal girişimcilik kavramı üzerinden yeniden tanımlaması açısından önem arz etmektedir. Çalışma sonucunda toplum refahının ve yararının arttırılmasında sosyal girişimciliğin günümüzde artan oranda ve sosyal sorumluluk kavramına bir alternatif olarak kuruluşlar tarafından tercih edilmeye başladığı sonucuna ulaşılmaktadır.
Entrepreneurship which has gained tremendous importance and become an increasing value recently in business world is starting one's own business taking any risk. As for the corporations conducting a business in this process, strategic communication management which manages the communication process between the corporation and its stakeholders and helps to make connection with its internal and external target groups is a crucial concept for the entrepreneurs as well. In this sense, communication world plays a paramount role for the entrepreneurship turning into social entrepreneurship
The aim of this study is to put forward how the terms, traditional and social entrepreneurships are defined by the researchers and scholars in current literature and discuss social entrepreneurship over the term, social responsibility, one of a study field of public relations. The study in which literature review, a technique of qualitative method is used is significant as it tries to redefine social entrepreneurship a recently popular term with a pristine term, social responsibility. As a result of the study, it is found out that social entrepreneurship has replaced social responsibility and started to be used by the coporations to improve the social welfare and benefit.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | September 30, 2020 |
Submission Date | April 8, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 8 Issue: 2 |