Çalıştaylar aracılığıyla gerçekleştirilen kamu diplomasisi faaliyetlerini ve bu faaliyetlerin çıktılarını ele alan bu çalışmanın amacı, RTÜK tarafından düzenlenen ‘Gelecekle İletişim Çalıştayları’na katılan yabancı uyruklu öğrencilerin çalıştaylardan elde ettikleri kazanımlar ve bu kazanımlar çerçevesinde kamu diplomasisi örneği olarak çalıştayların yabancı uyruklu öğrenciler üzerindeki etkisini ölçmektir. RTÜK tarafından gerçekleştirilen farklı çalıştaylar içerisinde hedef kitlesi, sürekliliği ve içeriği nedeniyle diğer çalıştaylardan farklılaşan ‘Gelecekle İletişim Çalıştayları’na katılan yabancı uyruklu öğrenciler, bu çalışmanın örneklemi olarak seçilmiştir.Türkiye’deki farklı üniversitelerin iletişim fakültelerinde eğitimlerine devam eden yabancı uyruklu öğrencileri de hedef kitlesi içerisine dahil eden ‘Gelecekle İletişim Çalıştayları’na katılım sağlayan yabancı uyruklu öğrencilerden bilgi alabilmek için veri toplama aracı olarak anket tercih edilmiştir. Elde edilen veriler istatistiksel olarak analiz edilip ortaya çıkan frekans dağılımları yorumlanmıştır.Anket taraması sonrasında elde edilen verilere bakıldığında, çalıştaya katılan yabancı uyruklu öğrencilerin staj, atölye çalışmaları, konferanslar, geziler vb. faaliyetlerle RTÜK başta olmak üzere çalıştayın paydaşları ve Türkiye Cumhuriyeti hakkında önemli bilgiler edindikleri; RTÜK, Türkiye, Türkiye Cumhuriyeti vatandaşları, Türk bürokrasisi ve Türkiye Cumhuriyeti Devleti hakkındaki düşüncelerinin %64 oranında olumlu yönde değiştiği tespit edilmiştir.
The aim of this study, which discusses public diplomacy activities carried out through workshops and the outputs of these activities, is to measure the achievements of foreign students participating in the “Communication with the Future Workshops” organized by RTUK and the effects of workshops on foreign students as an example of public diplomacy within the framework of these achievements. Foreign students participating in the "Communication with the Future Workshops", which distinguishes from other workshops due to its target group, continuity and scope among the different workshops held by RTUK, were chosen as the sample of this study.In order to collect information from the foreign students participating “Communication with the Future Workshops", which includes the foreign studies continuing their education in the Communication Faculties in different universities in Turkey as their target group, questionnaires were preferred as a data collection tool. The data obtained were analyzed statistically and the resulting frequency distributions were interpreted.It was determined, when the data obtained after questionnaire is examined, that the 64% of the ideas of foreign student participated to the workshop and learned about the stakeholders of the workshop, especially RTÜK, and Turkish Republic, through activities such as internship, workshops, conferences, travels etc., of RTUK, Turkey, citizens of the republic of Turkey, Turkish bureaucracy and the republic of Turkey changed positively.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | September 30, 2020 |
Submission Date | April 26, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 8 Issue: 2 |