Research Article
BibTex RIS Cite

Netnografinin Medyanın Ekonomi Politiği Bağlamında Kullanımı

Year 2024, Volume: 12 Issue: 2, 925 - 938, 14.06.2024
https://doi.org/10.19145/e-gifder.1444105

Abstract

Birey ve/veya toplulukların medyanın ekonomi politiği bağlamında ortaya koydukları söylemleri, netnografi yöntemi ile araştıran akademisyenlerin konu içerikleri çalışmanın özünü oluşturmaktadır. Diğer bir değişle çalışmanın amacı netnografi araştırma yönteminin toplumsal bağlamda ekonomi politiğinde yer alan araştırma konularını ortaya koymaktır. EBSCOhost (1064), Science Direct (645), Web of Science (1372) ve Dergi Park (55) (ulusal akademik veri tabanı olması nedeniyle araştırmaya alınmıştır) veri tabanlarında netnografi metodolojisinin kullanıldığı 3133 akademik makale incelenmiştir. Birey ve/veya sanal toplulukların medyanın ekonomi politiği bağlamındaki konu başlıklarının araştırıldığı akademik makale sayısı 141 olmuştur. Çalışmanın kapsamında ortaya konan bilgiler ve öneriler öznel bir görüşten farklı olarak ampirik nitelik taşımaktadır.

Ethical Statement

Çalışmanın etik kurallara uygun olduğunu beyan ederim

Supporting Institution

Destekleyen kurum yoktur.

Thanks

yok.

References

  • ARGAN, M. ve ÖZGEN, C. (2020). “Netnografi: Genel Özellikleri ve Spor Bilimleri Alanında Kullanılabilirliği”, Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 15(10), 5046- 5064.
  • BUHALIS, D., ve LAW, R. (2008). “Progress in information technology and tourism, rogress in information technology and tourism management: 20 years on and 10 years after the Internet” Tourism management, 29(4), 609-623.
  • CHENG, M. (2016). “Sharing economy: A review and agenda for future research”, International Journal of Hospitality Management, 57(3), 60–70.
  • DURSUN, Y. ve ÖZBÖLÜK, T. (2015). “Pazarlama Araştırmalarında Paradigmal dönüşüm ve Etnografinin dijitale Evrimi: Netnografi”, Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 46, 227-247.
  • GRETZEL, U. (2017). “Social media activism in tourism”, Journal of Hospitality and Tourism, 15(2), 1-14.
  • GOLDING, P. ve MURDOCK, G. (2014). Kültür, iletişim ve ekonomi politik. S. İrvan (Der.). Medya Kültür, Siyaset. (ss. 59-100). Ankara: Pharmakon Yayınları.
  • IVAN, L. (2019). “Using netnography to research older adults’ online communities”, In B. B. Neves & F. Vetere (Eds.), Ageing and digital technology: Designing and evaluating emerging technologies for older adults (pp.133-150). Springer.
Year 2024, Volume: 12 Issue: 2, 925 - 938, 14.06.2024
https://doi.org/10.19145/e-gifder.1444105

Abstract

References

  • ARGAN, M. ve ÖZGEN, C. (2020). “Netnografi: Genel Özellikleri ve Spor Bilimleri Alanında Kullanılabilirliği”, Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 15(10), 5046- 5064.
  • BUHALIS, D., ve LAW, R. (2008). “Progress in information technology and tourism, rogress in information technology and tourism management: 20 years on and 10 years after the Internet” Tourism management, 29(4), 609-623.
  • CHENG, M. (2016). “Sharing economy: A review and agenda for future research”, International Journal of Hospitality Management, 57(3), 60–70.
  • DURSUN, Y. ve ÖZBÖLÜK, T. (2015). “Pazarlama Araştırmalarında Paradigmal dönüşüm ve Etnografinin dijitale Evrimi: Netnografi”, Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 46, 227-247.
  • GRETZEL, U. (2017). “Social media activism in tourism”, Journal of Hospitality and Tourism, 15(2), 1-14.
  • GOLDING, P. ve MURDOCK, G. (2014). Kültür, iletişim ve ekonomi politik. S. İrvan (Der.). Medya Kültür, Siyaset. (ss. 59-100). Ankara: Pharmakon Yayınları.
  • IVAN, L. (2019). “Using netnography to research older adults’ online communities”, In B. B. Neves & F. Vetere (Eds.), Ageing and digital technology: Designing and evaluating emerging technologies for older adults (pp.133-150). Springer.
There are 7 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Communication Studies
Journal Section Articles
Authors

Levent Özkoçak 0000-0002-0500-5244

Publication Date June 14, 2024
Submission Date February 27, 2024
Acceptance Date June 14, 2024
Published in Issue Year 2024 Volume: 12 Issue: 2

Cite

APA Özkoçak, L. (2024). Netnografinin Medyanın Ekonomi Politiği Bağlamında Kullanımı. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 12(2), 925-938. https://doi.org/10.19145/e-gifder.1444105
AMA Özkoçak L. Netnografinin Medyanın Ekonomi Politiği Bağlamında Kullanımı. e-gifder. June 2024;12(2):925-938. doi:10.19145/e-gifder.1444105
Chicago Özkoçak, Levent. “Netnografinin Medyanın Ekonomi Politiği Bağlamında Kullanımı”. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi 12, no. 2 (June 2024): 925-38. https://doi.org/10.19145/e-gifder.1444105.
EndNote Özkoçak L (June 1, 2024) Netnografinin Medyanın Ekonomi Politiği Bağlamında Kullanımı. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi 12 2 925–938.
IEEE L. Özkoçak, “Netnografinin Medyanın Ekonomi Politiği Bağlamında Kullanımı”, e-gifder, vol. 12, no. 2, pp. 925–938, 2024, doi: 10.19145/e-gifder.1444105.
ISNAD Özkoçak, Levent. “Netnografinin Medyanın Ekonomi Politiği Bağlamında Kullanımı”. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi 12/2 (June 2024), 925-938. https://doi.org/10.19145/e-gifder.1444105.
JAMA Özkoçak L. Netnografinin Medyanın Ekonomi Politiği Bağlamında Kullanımı. e-gifder. 2024;12:925–938.
MLA Özkoçak, Levent. “Netnografinin Medyanın Ekonomi Politiği Bağlamında Kullanımı”. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, vol. 12, no. 2, 2024, pp. 925-38, doi:10.19145/e-gifder.1444105.
Vancouver Özkoçak L. Netnografinin Medyanın Ekonomi Politiği Bağlamında Kullanımı. e-gifder. 2024;12(2):925-38.