Dijital teknolojiler, işletmeler için üretimden dağıtıma kadar oldukça önemli kolaylıklar ve fırsatlar sağlamaktadır. Dijital teknolojiler sayesinde işletmeler faaliyetlerini küresel boyutta gerçekleştirmenin yanında çok uluslu işletmeler haline de dönüşmektedir. Ayrıca işletmeler açısından dijital teknolojiler alanında yaşanan gelişmeler, hem sektörel faaliyetlerini devam ettirmelerini hem de küresel anlamda gelişmelerini sağlamaktadır. İşletmeler artık daha rekabetçi, büyümeye açık, küresel olarak gelişmesi ve yenilikleri takip etmesi gereken bir yapıya dönüşmüşlerdir. İşletmeler, bilişim ve dijital teknolojileri tercihten daha çok ihtiyaçları için kullanmaktadır. Günümüzde işletmeler kurum içi ve kurum dışı iletişime geçme, kurumsal etkinliklerini gerçekleştirme, bilgiye ulaşma, bilgiyi saklama ve paylaşma gibi çalışmalarını yapabilmeleri için bu teknolojileri kullanmak zorunda kalmışlardır. Teknolojik gelişmeler ve dijitalleşme aynı zamanda işletmelerin çalışma şekillerini de kaçınılmaz olarak değiştirmiş, dönüştürmüş ve geliştirmiştir. İşletmelerin çalışma şekillerinin değişmesi, dönüşmesi ve gelişmesi de çalışanların iş performanslarında değişikliklere neden olabilmektedir. Medya işletmeleri, geleneksel medya araçlarıyla yakınsanan (tabi ki birçok özelliğiyle de diğer medya araçlarından ayrılan) dijital teknolojileri, daha verimli, etkin ve aktif bir şekilde üretmek ve hizmet vermek amacıyla kullanmaktadır. Medya sektöründe dijital teknolojilerle birlikte yaşanan dönüşüm çalışma hayatında da önemli değişikliklere yol açmıştır ve açmaya da devam etmektedir. Bu değişiklikler kimi medya çalışanının iş performanslarına olumlu olarak yansıyabilirken kimisinin iş performanslarına olumsuz olarak yansıyabilmektedir. Bu araştırmada, medya çalışanlarının iş performanslarının dijital teknolojilere yönelik tutumları bağlamında incelenmesi amaçlanmaktadır. Araştırmanın veri toplama yöntemi, nicel veri toplama yöntemidir. Verileri toplamada ise anket tekniğinden yararlanılmıştır. Araştırma sonucuna göre medya çalışanlarının dijital teknolojiye yönelik tutumlarının iş performansları üzerinde anlamlı etkisi olduğu tespit edilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Communication and Media Studies (Other) |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | September 30, 2024 |
Submission Date | July 1, 2024 |
Acceptance Date | August 31, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 12 Issue: 3 |