Bu çalışma, halkla ilişkiler kampanyacılığının Amerika Birleşik Devletleri temelli tarihsel örneklerinin eleştirisi ve güncel kampanyalar üzerindeki etkilerine odaklanmaktadır. Bu bağlamda güncel kampanya örneklerinin bahsedilen kampanyacılık anlayışını aşma potansiyelleri ve bu durumun demokratik toplum açısından halkla ilişkiler uygulamasını geliştirici özelliklerinin tartışılması çalışmanın temel amacıdır. Bu kapsamda çalışmada önce bir asırdan uzun bir tarihe sahip olan halkla ilişkiler anlayışını oluşturan tarihsel, toplumsal ve ekonomik özellikler üzerinde durulmaktadır. Bu özellikler ışığında Ivy Lee ve Edward Bernays’ın halkla ilişkiler alanında temel kabul edilen kampanya örnekleri tartışılmakta ve toplumsal yarar kavramını göz ardı ettikleri gerekçesiyle eleştirilmektedir. Sonrasında çalışmada halkla ilişkilerin tam tersi bir bakış açısı içerisinde toplumsal yararı gözeterek demokratik topluma katkı sunma potansiyeli vurgulanmaktadır. Tartışmanın somutlaştırılabilmesi açısından çalışmada son yıllarda önemli iki kampanya örneği olan “The People’s Seat” ve “Save Your Country” kampanyaları örnek olay tekniğiyle analiz edilmektedir. Çalışma sonucunda halkla ilişkiler uygulaması toplum yararı kavramını odağına aldığında, topluma faydalı sonuçlar elde edilebildiği düşüncesinin bu kampanya örnekleriyle somutlaştığı ortaya konulmaktadır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Public Relations |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | June 25, 2020 |
Submission Date | April 22, 2020 |
Acceptance Date | June 4, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 10 Issue: 1 |