Çağımızın koşullarının sürekli değişimi ve her geçen gün iletişim alanında meydana gelen yenilikler iletişimin dinamikliği ve evrenselliğinden dolayı halkla ilişkilerin günümüz şartlarına uyum sağlamasını gerektirmektedir. Halkla ilişkiler sektöründe görev alacak ve uzmanlaşacak kişilerin eğitim süreçlerinde önemli bir aşama olan halkla ilişkiler lisans eğitiminin kaliteli olması gelişmiş bir müfredata sahip olmasıyla doğru orantılıdır. Eğitim müfredatlarının çağın koşullarını yakalaması için güncel tutularak teorik bilgiden nasıl faydalanılacağı ve yeni iletişim teknolojilerinin uygulamalı olarak halkla ilişkilerde nasıl kullanılacağının öğretilmesi meslekte başarılı olunması için önem taşıyan gereksinimler olarak nitelendirilmektedir. Halkla ilişkiler uzmanının yer alacağı sektöre göre farklı becerilere sahip olması ilgili konular hakkında dersler almış olmasıyla bağlantılıdır.
Bir ülke içerisinde bulunan üniversitelerin halkla ilişkiler müfredatlarında farklılıklar olabileceği gibi diğer ülkelerin müfredatlarında da farklılıkların bulanacağından hareketle kuruluş yılları temel alınarak Türkiye ve Kanada’dan 16 halkla ilişkiler lisans programının 2017-2018 eğitim müfredatlarına içerik analizi uygulanmıştır. Her ülkede verilen dersler teorik ve uygulamalı olarak detaylı bir biçimde incelenmiş daha sonrasında her iki ülkenin müfredatları karşılaştırılmıştır. Elde edilen bulgular sonucunda Türkiye’deki halkla ilişkiler lisans müfredatlarının Kanada’ya göre öğrencilere hem teorik hem de uygulamalı dersler bakımından daha geniş ve ayrıntılı bir ders katalogu sunduğu tespit edilmiştir.
Bir ülke içerisinde bulunan üniversitelerin halkla ilişkiler müfredatlarında farklılıklar olabileceği gibi diğer ülkelerin müfredatlarında da farklılıkların bulanacağı amacıyla kuruluş yılları temel alınarak Türkiye ve Kanada’dan 16 halkla ilişkiler lisans programının 2017-2018 eğitim müfredatlarına içerik analizi uygulanmıştır. Her ülkede verilen dersler teorik ve uygulamalı olarak detaylı bir biçimde incelenmiş daha sonrasında her iki ülkenin müfredatları karşılaştırılmış. Elde edilen bulgular sonucunda Türkiye halkla ilişkiler lisans müfredatlarının Kanada’ya göre öğrencilere hem teorik hem de uygulamalı dersler bakımından daha geniş ve ayrıntılı bir ders katalogu sunduğu tespit edilmiştir.
The constant change of the conditions of our age and the innovations occuring day by day in the communication field are required to adapt to the current conditions of public relations because of the dynamics and universality of communication. The quality of public relations undergraduate education, an important stage in the educational processes of specialists who will be involved in the public relations sector, is directly proportionate to having an advanced curriculum. Teaching the lessons in the curriculum to catch up with the conditions of the age, how to take advantage of theoretical knowledge and how to use new communication technologies in public relations are considered essential requirements for success in the profession. The fact that the public relations expert has different skills according to the business in which he will work is related to the fact that he has taken lessons on related topics.
Considering that there may be differences in the public relations curriculum of universities in a country, as well as differences in the curriculum of other countries, content analysis was applied to the 2017-2018 curriculum of 16 public relations undergraduate programs from Turkey and Canada. The lessons given in each country were examined in detail, theoretically and practically, and then the curriculum of both countries were compared. As a result of the findings, it has been determined that the public relations undergraduate curriculum in Turkey offer a comprehensive and more specific lesson catalog to the students in terms of both theoretical and applied lessons compared to Canada.
Bir ülke içerisinde bulunan üniversitelerin halkla ilişkiler müfredatlarında farklılıklar olabileceği gibi diğer ülkelerin müfredatlarında da farklılıkların bulanacağı amacıyla kuruluş yılları temel alınarak Türkiye ve Kanada’dan 16 halkla ilişkiler lisans programının 2017-2018 eğitim müfredatlarına içerik analizi uygulanmıştır. Her ülkede verilen dersler teorik ve uygulamalı olarak detaylı bir biçimde incelenmiş daha sonrasında her iki ülkenin müfredatları karşılaştırılmış. Elde edilen bulgular sonucunda Türkiye halkla ilişkiler lisans müfredatlarının Kanada’ya göre öğrencilere hem teorik hem de uygulamalı dersler bakımından daha geniş ve ayrıntılı bir ders katalogu sunduğu tespit edilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Public Relations |
Journal Section | Tez Özeti |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2021 |
Submission Date | March 4, 2021 |
Acceptance Date | May 27, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 11 Issue: 1 |