This study aims at analyzing the English School perspective on the non-state actors of international relations. In this regard, the study represents an overview of the world society conceptualization of the English School and highlights strengths and limitations of the existing accounts of the concept. The existing literature on the subject mainly concentrates on modern, value-based and global forms of non-state actors in international relations. This study offers an alternative view by emphasizing the importance of including non-global, interestbased and pre-modern non-state actors into the analysis in order to widen the scope of the English School theory. It is argued that the revised version of the world society conceptualization would also contribute to the understanding of modern non-state elements by achieving theoretical generalizations about the non-state dimension of the international relations
Bu çalışma İngiliz Okulunun devlet dışı aktörlere bakış açısını incelemeyi amaçlamaktadır. Bu bağlamda çalışma, İngiliz Okulunun dünya toplumu kavramının bir genel değerlendirmesini yapmakta ve kavrama bugüne kadar getirilmiş yaklaşımların güçlü ve zayıf yönlerinin altını çizmektedir. Kavram üzerine yazılmış literatür, temelde modern, değer temelli ve küresel devlet dışı uluslararası ilişkiler aktörlerine yoğunlaşmaktadır. Bu çalışma küresel olmayan, çıkar temelli ve tarihsel devlet dışı aktörlerin incelemelere dahil edilmesinin önemini vurgulayarak, İngiliz Okulu teorisinin kapsamını genişletmek adına bir alternatif bakış açısı önermektedir. Bu çalışmada uluslararası ilişkilerin devlet dışı boyutu hakkında teorik genellemelere vararak, gözden geçirilmiş dünya toplumu kavramının modern devlet dışı aktörleri anlamaya katkıda bulunacağı iddia edilmektedir
Other ID | JA93FY55PA |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | September 1, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 16 Issue: 4 |