Takım çalışması, takım üyeleri arasında tamamlayıcılık esasına dayalı bir işbirliğini gerektirmekte olup, bu işbirliği kapsamında üyeler farklı roller üstlenebilmektedir. Takım üyelerinin rolleri ve bu rollerin öncüllerine dair ilgili yazında henüz yeterli miktarda çalışma mevcut değildir. Bu çalışmanın amacı, takım üyelerinin duygusal zekâları ile takım çalışması kapsamında üstlendikleri rolleri arasındaki ilişkiyi araştırmaktır. Çalışmanın evrenini, Ankara’da kamu kuruluşlarında görev yapmış olup en az bir takım çalışması içerisinde yer almış çalışanlar oluşturmaktadır. Duygusal zekâ düzeyi ile takım rolleri arasındaki ilişkiyi test etmek üzere 80 adet orta kademe yönetici ve uzmandan toplanan veriler istatistiksel analize tabi tutulmuştur. Araştırmanın bulguları; duygusal zekâ ile kaynak-araştırmacı, takım işçisi, fabrika, koordinatör, tamamlayıcısonlandırıcı, uygulayıcı ve gözlemci-değerlendirici takım rolleri arasında pozitif ve anlamlı ilişkilerin varlığını ortaya koymaktadır.
Team work requires cooperation amongst the team members based on complementarity. Within this cooperation, members may take different roles. There is not enough study related to the roles of team members and the antecedents of these roles in literature. The purpose of this study is to examine relationship between emotional intelligence and team members` roles. Population of this study is composed of public institutions employees located in Ankara who at least take a part in one teamwork. In order to test the relationships between emotional intelligence and team members` roles, data collected from 80 mid-managers or experts, is submitted to statistical analyses. The findings reveal that there are positive and significant relationships between emotional intelligence and (i) resource-investigator, (ii) team worker, (iii) plant, (iv) co-coordinator, (v) completer-finisher, (vi) implementer, (vii) monitorevaluator roles.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Business Administration |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | April 30, 2019 |
Acceptance Date | February 5, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 19 Issue: 2 |