In this study, It is aimed that determine perspectives, issues and solutions offered by Gaziantep congress tourism of the staff members and executives who work in tourism establishments and public sector institutes. In order to carry out this study, a developed survey was applied to 269 staff members and executives of the tourism industry and tourism public sector institutes, who provided services to Congress Tourism in Gaziantep City during April and May, 2016. Following the survey, it has been identified that the development of Gaziantep congress tourism will impact a positive effect by branding the city; and on its economy. Also, there is lack of adequate substructure and superstructure utilities in effective advertising and marketing activities related to the congress tourism in Gaziantep and a shortage of qualified staff who should take charge in this area has been identified by the those participants who are in the same consensus. Besides, the study has allowed determining the fact that Gaziantep‟s strategic steps to be taken could contribute to the city's economy, its branding and the increase of the incomes in the field of congress tourism in Gaziantep
Bu çalışmada, Gaziantep‟te faaliyet gösteren turizm işletmeleri ile turizmle ilgili kamu kurumlarında çalışan personel ve yöneticilerin, Gaziantep kongre turizmine yönelik bakış açıları, Gaziantep‟in kongre turizmine yönelik sorunları ve çözüm önerilerine yönelik görüşlerinin tespit edilmesi amaçlanmaktadır. Bu amacın gerçekleştirilebilmesi için geliştirilen anket formu, 2016 yılının Nisan ve Mayıs aylarında Gaziantep şehrinde ongre turizmine hizmet sunan turizm işletmeleri ile turizmle ilgili kamu kurumlarında çalışan personel ve yöneticilerden oluşan 269 katılımcıya uygulanmıştır. Yapılan araştırmanın sonucunda katılımcıların, Gaziantep kongre turizminin gelişmesinin şehrin markalaşması ve ekonomisi üzerinde olumlu etki oluşturacağı görüşüne sahip olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca Gaziantep‟te kongre turizmine yönelik tanıtım ve pazarlama faaliyetlerinde, alt ve üstyapı imkânlarında yetersizlikler olduğu, bu alanda görev alması gereken uzman personel konusunda eksiklikler olduğu konusunda katılımcıların görüş birliği içerisinde oldukları da tespit edilmiştir. Yine Gaziantep‟in kongre turizm alanında atacağı stratejik adımlar şehrin ekonomisine, markalaşmasına ve turizmden elde edeceği geliri arttırmasına katkı sağlayacağı, yapılan bu araştırmada ortaya konulan diğer bulgular olmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | September 1, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 2 Issue: 3 |