Bu çalışmada, Hollanda’da yaşayan Türklerin iki dilli çocuklarının günlük yaşamda, aile içi iletişimde Türkçeyi öğrenme ve kullanma süreçlerini yapılan etkinlikler ve ortaya konan performans açısından mercek altına almak, bu süreçte karşılaşılan güçlükleri tespit etmek amaçlanmıştır. Nitel araştırma yöntemi ve içerik analizi tekniği ile hazırlanan çalışmanın verileri Maxqda programında analiz edilmiştir. Elde edilen sonuçlar, Hollanda’da yaşayan velilerin büyük çoğunluğu, çocuklarının Türkçeyi hem ana dilleri olduğu için hem de Türk kültürüne uzak kalmamaları için öğrenmelerini istediklerini göstermiştir. Çocuklarının ana dillerindeki gelişimlerinin ikinci dil gelişimine de katkı sağlayacağını düşündüklerini, Türkçe kitap okumaya önem verdiklerini, ev içerisinde Türkçe konuşulması için gayret gösterdiklerini buna rağmen çocuklarının Türkçe söz varlığındaki eksikliklerinden ve Türkçe-Hollandaca alfabe farklılığından kaynaklanan sorunlar yaşadıklarını, çocuklarının Hollandacayı öğrenmede sorun yaşadıklarını ifade etmişlerdir. Ayrıca, Türkçe ve Türk Kültürü dersinin Hollanda’da açılması gerektiğine dair görüşler ortaya koymuşlardır.
İki dillilik iki dilli Türk çocuklarına Türkçe öğretimi Hollanda ve iki dillilik Türkçe-Hollandaca
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | September 22, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 2 Issue: 2 |