Eğitim, yarının dünyasının şekillendirilmesinde önemli bir rol oynadığı için, mevcut ve
gelecekteki ekonomik, politik, sosyal, demografik ve teknolojik güçler tarafından
şekillendirilmektedir. Bu nedenle, eğitim sistemlerinin kendilerini çevrelerindeki gelişmeler ve
eğilimlerden soyutlaması mümkün değildir. Yaşamın her alanına hızlı değişim getirmesiyle ünlü bilgi
çağı, sistemleri uyanık kalmaya ve bu değişimlere ayak uydurmaya zorlamaktadır. Tarama yöntemi
ile desenlenen bu çalışmada, bilgi çağının; öğrenciler, okul ortamları ve öğretim programlarından
talepleri analiz edilmeye çalışılmıştır. Öğrenci boyutu, bireysel, yerel ve küresel olmak üzere üç farklı
bakış açısında irdelenmiştir. Bireysel bakış açısı, gerçek yaşam durumları için gerekli bilgileri
öğrenmeyi ve öğrenmeyi öğrenme becerisini içermektedir. Yerel bakış açısı, ülkelerin varlıklarını
sürdürmesinin, bilgiyi kullanabilen, üretebilen, sürekli güncelleyebilen ve de paylaşabilen bireylerin
varlığına bağımlı olması ile ilişkilidir. Öğrenci boyutuna küresel bakış açısı ise, bireylerin yalnızca
yaşadıkları kara parçasının değil, dünyanın bir üyesi olduklarının farkında olmalarını içermektedir.
Bu standartları karşılayabilmek için öğrenme ortamları ve öğretim programları yapılandırmacı
öğrenme kuramını temel almalı ve eğitim teknolojileri bunlara eklemlendirilmelidir
Although education plays an important role in shaping the world of tomorrow, it is also
shaped by current and future economic, political, social, demographic, and technological forces. So,
education systems can not isolate themselves from the developments and new trends around them.
Information age, which is famous for the fast change of every aspect of our lives, forces education
systems to be awake and keep up with these changes. In this study, it was aimed to analyse the
demands of the information age from students, learning environments and the curriculum by using
the survey method. Student dimension was explicated from three different perspectives; individual,
local and global. The individual part is about learning the information that is necessary for real life
issues and learning how to learn. The local perspective is about the need of people who can use,
produce, continuously update and share knowledge for the countries to survive. The global point of
view about the student dimension includes having an awareness of one’s membership on the earth
not just the land piece they live on. To be able to meet these standards, learning environments and the
curriculum should be based on the constructivist theory and education technologies should be
integrated to them.
Other ID | JA45SM86EJ |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | April 1, 2011 |
Published in Issue | Year 2011 Volume: 1 Issue: 1 |