The aim of the science and technology course is to ensure students to
learn by doing. Students getting this course in an early age raises some
problems like embody some abstract concepts, inability to observe some of the
highlights. Computers are the one of the educational tools used in solving
these problems in science teaching. Computers play an important role to
concretize abstract concepts at a level that students can understand, provision
of animations in mind, doing the experiments which is difficult to observe in
school environment, to repeat the experiments take time. Frequency of use of
technology, science teachers, is closely related to be aware of technology and
its benefits. How much knowledge they have acquired during his university years
when they become teachers they will be more likely to use it. Therefore, to
determine science student teachers knowledge and ideas on computer supported
teaching and use of computer in science teaching is expected to arrange
training to eliminate misunderstandings and negative thoughts on using them.
The aim of this study was to investigate science and technology student
teachers views about computer supported teaching and its contribution to
science and technology courses. The study was carried out with eighty two 3th
grade science student teachers from an education faculty. Data obtained from a
questionnaire composed of two open-ended questions was analyzed by using
content analysis. Student teacher views are coded and in order to reflect
prospective teachers’ opinions, direct quotations were used. It has seen that
prospective teachers defined computer supported materials as execution tool for
courses, providing for effective teaching that appeals to the senses,
supporting tool for teaching, a technique that facilitates education, a tool to
prevent loss of time, teaching material. Prospective teachers’ views about contribution
of computer to science and technology are to provide permanent learning,
presentation tool, a method used to ensure effective teaching, used to embody
abstract concepts, to increase students’ interest to courses, facilitates
learning, draw attention.
Fen bilimleri dersi
kapsamında amaç öğrencilerin yaparak yaşayarak öğrenmelerinin sağlanmasıdır.
Öğrencilerin küçük yaşlarda bu dersi alıyor olmaları bazı soyut kavramları
somutlaştıramama, bazı olayları gözlemleme imkanı bulamamaları gibi sorunları
beraberinde getirmektedir. Fen öğretiminde bu sorunları çözmede kullanılan
eğitim araçlarından biri de bilgisayarlardır. Fen öğretiminde, soyut
kavramların öğrencinin anlayabileceği seviyede somutlaştırılması, zihninde
canlandırmasının sağlanması, tehlikeli, gözlemlenmesi zor deneylerin sınıf ortamında
öğrencilere izlettirilmesi, yapılması zor ve zaman gerektiren deneylerin
tekrarlanması noktasında bilgisayarlar önemli rol oynamaktadır. Fen bilgisi
öğretmenlerinin teknolojiyi kullanma sıklıkları, teknolojiden ve faydalarından
haberdar olmaları ile yakından ilişkilidir. Üniversite yıllarında ne kadar çok
bilgi edinirlerse öğretmen olduklarında sahip oldukları bu bilgileri de
kullanma olasılıkları artacaktır. Bu nedenle bu çalışmayla fen bilgisi öğretmen
adaylarının bilgisayar destekli öğretim ve bilgisayarın fen eğitiminde
kullanımına ilişkin bilgi düzeylerinin ve düşüncelerinin belirlenmesinin sahip
oldukları yanlış anlamaları ve olumsuz düşünceleri giderilmesi yönünde eğitimi
düzenleme imkanı sağlayacağı düşünülmektedir. Bu çalışmanın amacı, fen bilgisi
öğretmen adaylarının bilgisayar destekli öğretim ve fen bilimleri dersine
sağlayacağı katkılar ile ilgili görüşlerini araştırmaktır. Çalışma bir eğitim
fakültesinin 3. sınıfında öğrenim gören 82 fen bilgisi öğretmen adayı
yürütülmüştür. İki açık uçlu sorudan oluşan bir anket ile elde edilen veriler
içerik analizi ile çözümlenmiştir. Öğretmen adayı görüşleri kodlanmıştır..
Ayrıca öğretmen adayı ifadelerinden alıntılar da sunulmuştur. Öğretmen
adaylarının bilgisayar destekli öğretimi; ders yürütme aracı, duyu organlarına
hitap ettiği için etkili öğretimi sağlama, öğretime destek aracı, öğretimi
kolaylaştıran bir teknik, zaman kaybını önleyen bir araç, öğretim materyali
şeklinde tanımladıkları görülmüştür. Öğretmen adaylarının bilgisayarın fen bilimleri
dersine sağlayacağı katkıları ise kalıcı öğrenmeyi sağlama, sunum aracı, etkili
öğretimi sağlamak için kullanılan bir yöntem, soyut kavramları somutlaştırmada
kullanılan, öğrencilerin derse olan ilgilerini artırmayı amaçlayan, öğrenmeyi
kolaylaştıran, dikkat çekmeyi sağlayan bir araç olarak gördükleri şeklinde
belirttikleri görülmüştür.
Subjects | Studies on Education |
---|---|
Journal Section | Cilt 1 |
Authors | |
Publication Date | November 26, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 1 Issue: 1 |