Emerging market conditions, consumer demands and expectations lead enterprises to carry out more effective activities. In today's world, traditional marketing has started to lose its effects and guerrilla marketing has emerged, which is both cost effective and impressive. Guerilla marketing is a sensational technique that prevents the client from imitating itself through the methods that are used, which impresses the customer with low cost and creative methods. Guerrilla marketing; is the marketing philosophy that can affect the customer with interesting
tactics that the creative methods cannot be imitated. Companies using this method that can get the place they want in the mind of their customers according to their competitors. In this way, it is possible to change customer’s habits and make systematic works in order to buy their own brands. In this study examining how guerrilla marketing strategies are used in integrated marketing communication; a detailed description of guerrilla marketing, emergence, and development, differences from traditional marketing, application areas, operation and communication techniques in guerrilla marketing are given in detail.
Günümüz gelişen piyasa koşulları, artan tüketici talep ve beklentileri işletmeleri daha etkili ve öne çıkartacak faaliyetler yürütmeye yönlendirmiştir. Piyasalarda yaşanan değişim ve gelişimle birlikte geleneksel pazarlama teknikleri yeterli olamayıp etkilerini yitirmeye başlamış ve bu doğrultuda hem etkileyici hem de maliyet açısından etkin olan gerilla pazarlaması tekniği ortaya çıkmıştır. Gerilla pazarlama, müşteriye yenilikler sunarak kendini tekrar etmesini engelleyen, müşteriyi düşük maliyetli ve yaratıcı yöntemlerle etkileyen sansasyonel bir tekniktir.Gerilla pazarlaması; yaratıcı yöntemlerin taklit edilemeyeceği ilginç taktiklerle müşteriyi etkileyebilecek bir pazarlama felsefesidir.Bu yöntemi kullanan şirketler, gerilla pazarlama teknikleriyle rakiplerine gore piyasa da istedikleri yere daha kolay konumlanabilirler. Bu yöntemle, müşterilerinin alışkanlıklarını değiştirmek ve kendi markalarını satın almak için onları teşvik etmeye yönelik sistematik çalışmalar yapmak mümkündür. Bu çalışmada, bütünleşik pazarlama iletişiminde gerilla pazarlama stratejilerinin nasıl kullanıldığı incelenmiş olup, gerilla pazarlamasının tanımı ve özellikleri, ortaya çıkışı ve gelişimi, gerilla pazarlamanın kullanım alanları, gerilla pazarlama süreci, gerilla pazarlamanın geleneksel pazarlamadan farklılıkları ve gerilla pazarlamada kullanılan iletişim teknikleri ayrıntılı olarak incelenmiş ve detaylandırılmıştır.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2019 |
Kabul Tarihi | 29 Haziran 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 1 Sayı: 1 |