Information was given about STEM and Engineering education and STEM’s integration with the lectures was emphasized in this study. On the other hand, an experimental study was conducted in order to support the study regarding STEM Education and Engineering applications. The workgroup of this study was formed of 83 Science Teachers studying at the 3rd grade of university. Some of these students were assigned as the experimental group while the others were assigned as the control group in an unbiased manner. While lectures were taught in accordance with STEM Education and Engineering applications in the experimental group in this study conducted during science laboratory lectures, lectures were taught according to their normal process in the control group. The application in question was made based on a semi -experimental study. The study was implemented during 2013-2014 fall period. Learning level test, the reliability and validity of which was ensured, was made before the application. A statistically significant difference in favor of the experimental group was determined as a result of the application. According to these results, it was determined that STEM Education and Engineering applications affected the improvement of students’ success rates
Bu araştırmada, STEM ve Mühendislik eğitimi hakkında bilgiler verilmiş ve STEM’in derslere entegrasyonu üzerinde durulmuştur. Diğer yandan, STEM Eğitimi ve Mühendislik uygulamaları ile ilgili araştırmayı desteklemek amacıyla, bir deneysel çalışma yapılmıştır. Bu araştırmanın çalışma grubunun, üniversite 3. sınıfta okuyan 83 Fen Bilgisi Öğretmen adayı oluşturmuştur. Bu öğrencilerin bir kısmı deney grubu, diğerleri ise kontrol grubu olarak yansız atama ile atanmıştır. Fen bilgisi laboratuar dersinde gerçekleştirilen çalışmada, deney grubunda STEM Eğitimi ve Mühendislik uygulamalarına göre ders işlenirken; kontrol grubunda ise dersler normal sürecinde devam etmiştir. Söz konusu uygulama, yarı-deneysel bir çalışmaya dayalı olarak yürütülmüştür. Çalışma 2013-2014 güz dönemi boyunca uygulanmıştır. Uygulamadan önce konular ile ilgili olarak geçerliliği ve güvenirliği yapılmış olan öğrenme düzeyi testi uygulanmıştır. Uygulama sonucunda, STEM Eğitimi ve Mühendislik eğitimin uygulandığı deney grubu lehine anlamlı fark bulunmuştur. Bu sonuçlar doğrultusunda, STEM Eğitimi ve Mühendislik uygulamalarının öğrencilerin başarılarını geliştirmede etkili olduğu bulunmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Engineering |
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | June 6, 2015 |
Submission Date | June 6, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 Volume: 2 Issue: 2 |