Research Article
BibTex RIS Cite

Individual and Organizational Investigation of Managers Perspectives an Emotion Management Action

Year 2021, , 375 - 396, 31.12.2021
https://doi.org/10.35342/econder.1008878

Abstract

The purpose of this study is to find out what administrators in a higher education institution think about emotion management behavior, to evaluate them individually and organizationally, and to see if the data obtained varies depending on the administrators' experience. In this study, a case study was used as one of the qualitative research approaches. Interviews were performed with 9 administrators working at a higher education institution, 5 with experience and 4 without, using the criterion and maximum diversity sample approach. The information was gathered using the previously established codes and then subjected to content analysis. The research process was explained in detail, the results were checked by certain participants, and the opinions of a different area expert were taken during the analytic process to assure validity and reliability. The perspectives of the managers on emotion management, both as individuals and as managers, were investigated in depth as part of the research, and it was discovered that the managers' attitudes varied with their experience.

References

  • Ashforth, B. E. & Humphrey, R. H. (1995). Emotion İn The Workplace: A Reappraisal. Human relations. 48(2), 97-125.
  • Fisher, C. D. & Ashkanasy, N. M. (2000). The Emerging Role Of Emotions İn Work Life: An İntroduction. Journal of Organizational Behavior 21, 123-129.
  • Arslan, R., Mazan, İ. ve Aydın, E. (2013). Yönetimde Değişen Duygu Zekâ İlişkisi ve Yöneticilerin Duygusal Zeka Düzeylerine İlişkin Bir Araştırma. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 6(3), 99-116.
  • Gardner, L. & Stough, C. (2002). Examining The Relationship Between Leadership And Emotional İntelligence İn Senior Level Managers. Leadership & Organization Development Journal 23(2), 68-78.
  • George, J. M. (2000). Emotions And Leadership: The Role Of Emotional İntelligence. Human relations 53(8), 1027-1055. McColl-Kennedy, R. J., Anderson, D. R. (2002). Impact Of Leadership Style And Emotions. The Leadership Quarterly 13, 545–559.
  • İşcan, Ö. F., & Karabey, C. N. (2007). Örgüt İklimi İle Yeniliğe Destek Algısı Arasındaki İlişki. Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 6(2), 180-193.
  • Fidanboy, C. Ö.(2019)Çalışanların Pozitif ve Negatif Duygu Durumlarının İş Yaşamında Akış Deneyimine Etkileri: Ar-Ge Çalışanları Üzerine Bir İnceleme. Journal of Yaşar University 14, 69-81.
  • Güngör, A., (2019). Okul Yöneticilerinin Duygu Yönetimi Yeterlilikleri İle Öğretmenlerin Motivasyon Düzeyleri Arasındaki İlişki (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Uşak Üniversitesi, Uşak.
  • Bellas, M. L. (1999). Emotional Labor İn Academia: The Case Of Professors. The Annals of the American Academy of Political and Social Science 561(1), 96-110.
  • Kervancı, F. (2008). Büro Çalışanlarının Duygu Yönetimi Yeterlilik Düzeylerinin Geliştirilmesinde Duygu Yönetimi Eğitimi Programının Etkisi (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Titrek, O., Bayrakçı, M., & Zafer, D. (2009). Okul Yöneticilerinin Duygularını Yönetme Yeterliklerine İlişkin Okul Yöneticisi Ve Öğretmenlerin Görüşleri. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (18), 55-73.
  • Çoruk, A. (2012). Yönetim Süreçleri Açısından Yöneticilerin Duygu Yönetimi Davranışları (Yayınlanmış Doktora Tezi). Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale.
  • Demir, G. (2019). Kişilerarası İletişimde Duygu Yönetiminin Rolü: Öğretmen-Öğrenci İletişimi Üzerine Bir Araştırma. Uluslararası Yönetim ve Sosyal Araştırmalar Dergisi 6(11), 153-167.
  • Gökalp, N. (2019). Duygu Eğitimi ve Felsefe. Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi 1(1), 77-81. Akın, M., (2004). İşletmelerde Duygusal Zekânın Üst Kademe Yöneticiler İle Astları Arasındaki Çatışmalar Üzerindeki Etkileri (Yayınlanmış Doktora Tezi). Anadolu Üniversitesi, Eskişehir.
  • Akçay, C., & Çoruk, A. (2012). Çalışma Yaşamında Duygular Ve Yönetimi: Kavramsal Bir İnceleme. Eğitimde Politika Analizi Dergisi 1(1), 3-25.
  • Töremen, F., & Çankaya, İ., (2008).Yönetimde Etkili Bir Yaklaşım: Duygu Yönetimi. Kurumsal Eğitim-Bilim Dergisi 1(1), s.33-47.
  • Argon, T. (2015). Öğretmenlerin Sahip Oldukları Duygu Durumlarını Okul Yöneticilerinin Dikkate Alıp Almamalarına İlişkin Görüşleri. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 15(1), 377-404.
  • Duman, M. Ç. (2020). Yöneticilerin İnsan İlişkileri Becerisi Üzerine Bir İnceleme. Malatya Turgut Özal Üniversitesi İşletme ve Yönetim Bilimleri Dergisi 1(2), 23-45.
  • Eroğlu, E. (2010). Örgütsel İletişimin İş Görenlerin Duygu Gösterimlerinin Yönetimine Olan Etkisi. Selçuk İletişim Dergisi 6(3), 18-33.
  • İşeri, B., (2019). Üniversite Öğretim Elemanlarının Duygu Yönetimi Yeterlikleri (Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi). Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Kırşehir.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2018). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. 11.Baskı. Ankara: Seçkin Yayıncılık. Goleman, D., (2014). Duygusal Zekâ. 37. Baskı. İstanbul: Varlık Yayınları.
  • Özdemir, M. (2010). Nitel Veri Analizi: Sosyal Bilimlerde Yöntembilim Sorunsalı Üzerine Bir Çalışma. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 11(1), 323-343.

Yöneticilerin Duygu Yönetimi Davranışına İlişkin Görüşlerinin Bireysel Ve Örgütsel Açıdan İncelenmesi

Year 2021, , 375 - 396, 31.12.2021
https://doi.org/10.35342/econder.1008878

Abstract

Bu çalışmanın amacı, bir yükseköğretim kurumunda yönetici olarak çalışan bireylerin duygu yönetimi davranışı hakkındaki görüşlerini belirleyerek bireysel ve örgütsel açıdan değerlendirmek ve elde edilen verilerin yöneticilerin deneyim durumuna göre değişiklik gösterip göstermediğini ortaya koymaktır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması kullanılmıştır. Ölçüt ve maksimum çeşitlilik örnekleme yöntemi kullanılarak bir yükseköğretim kurumunda çalışan 5’i deneyim sahibi 4’ü deneyim sahibi olmayan 9 yönetici ile yüz yüze görüşmeler yapılmıştır. Elde edilen veriler daha önce belirlenen kodlar altında toplanarak içerik analizi yapılmıştır. Geçerlilik ve güvenilirliğin sağlanması için araştırma süreci tüm detayları ile anlatılmış, sonuçlar bazı katılımcılara teyit ettirilmiş ve analiz sürecinde farklı bir alan uzmanının görüşleri alınmıştır. Araştırma da duygu yönetimi davranışına ilişkin bireysel görüşler; iş yaşamında duygular, süreç, stratejiler, etkenler ve avantaj/dezavantaj gibi kategorilere ayrılırken örgütsel görüşler; motivasyon, yenilikçilik, örgütsel yapı ve olumlu duygu gibi kategoriler altında bir araya getirilmiştir. Araştırma ile duygu yönetimine ilişkin yönetici görüşlerinin deneyim durumuna göre değişiklik gösterdiği saptanmıştır.

References

  • Ashforth, B. E. & Humphrey, R. H. (1995). Emotion İn The Workplace: A Reappraisal. Human relations. 48(2), 97-125.
  • Fisher, C. D. & Ashkanasy, N. M. (2000). The Emerging Role Of Emotions İn Work Life: An İntroduction. Journal of Organizational Behavior 21, 123-129.
  • Arslan, R., Mazan, İ. ve Aydın, E. (2013). Yönetimde Değişen Duygu Zekâ İlişkisi ve Yöneticilerin Duygusal Zeka Düzeylerine İlişkin Bir Araştırma. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 6(3), 99-116.
  • Gardner, L. & Stough, C. (2002). Examining The Relationship Between Leadership And Emotional İntelligence İn Senior Level Managers. Leadership & Organization Development Journal 23(2), 68-78.
  • George, J. M. (2000). Emotions And Leadership: The Role Of Emotional İntelligence. Human relations 53(8), 1027-1055. McColl-Kennedy, R. J., Anderson, D. R. (2002). Impact Of Leadership Style And Emotions. The Leadership Quarterly 13, 545–559.
  • İşcan, Ö. F., & Karabey, C. N. (2007). Örgüt İklimi İle Yeniliğe Destek Algısı Arasındaki İlişki. Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 6(2), 180-193.
  • Fidanboy, C. Ö.(2019)Çalışanların Pozitif ve Negatif Duygu Durumlarının İş Yaşamında Akış Deneyimine Etkileri: Ar-Ge Çalışanları Üzerine Bir İnceleme. Journal of Yaşar University 14, 69-81.
  • Güngör, A., (2019). Okul Yöneticilerinin Duygu Yönetimi Yeterlilikleri İle Öğretmenlerin Motivasyon Düzeyleri Arasındaki İlişki (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Uşak Üniversitesi, Uşak.
  • Bellas, M. L. (1999). Emotional Labor İn Academia: The Case Of Professors. The Annals of the American Academy of Political and Social Science 561(1), 96-110.
  • Kervancı, F. (2008). Büro Çalışanlarının Duygu Yönetimi Yeterlilik Düzeylerinin Geliştirilmesinde Duygu Yönetimi Eğitimi Programının Etkisi (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Titrek, O., Bayrakçı, M., & Zafer, D. (2009). Okul Yöneticilerinin Duygularını Yönetme Yeterliklerine İlişkin Okul Yöneticisi Ve Öğretmenlerin Görüşleri. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (18), 55-73.
  • Çoruk, A. (2012). Yönetim Süreçleri Açısından Yöneticilerin Duygu Yönetimi Davranışları (Yayınlanmış Doktora Tezi). Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale.
  • Demir, G. (2019). Kişilerarası İletişimde Duygu Yönetiminin Rolü: Öğretmen-Öğrenci İletişimi Üzerine Bir Araştırma. Uluslararası Yönetim ve Sosyal Araştırmalar Dergisi 6(11), 153-167.
  • Gökalp, N. (2019). Duygu Eğitimi ve Felsefe. Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi 1(1), 77-81. Akın, M., (2004). İşletmelerde Duygusal Zekânın Üst Kademe Yöneticiler İle Astları Arasındaki Çatışmalar Üzerindeki Etkileri (Yayınlanmış Doktora Tezi). Anadolu Üniversitesi, Eskişehir.
  • Akçay, C., & Çoruk, A. (2012). Çalışma Yaşamında Duygular Ve Yönetimi: Kavramsal Bir İnceleme. Eğitimde Politika Analizi Dergisi 1(1), 3-25.
  • Töremen, F., & Çankaya, İ., (2008).Yönetimde Etkili Bir Yaklaşım: Duygu Yönetimi. Kurumsal Eğitim-Bilim Dergisi 1(1), s.33-47.
  • Argon, T. (2015). Öğretmenlerin Sahip Oldukları Duygu Durumlarını Okul Yöneticilerinin Dikkate Alıp Almamalarına İlişkin Görüşleri. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 15(1), 377-404.
  • Duman, M. Ç. (2020). Yöneticilerin İnsan İlişkileri Becerisi Üzerine Bir İnceleme. Malatya Turgut Özal Üniversitesi İşletme ve Yönetim Bilimleri Dergisi 1(2), 23-45.
  • Eroğlu, E. (2010). Örgütsel İletişimin İş Görenlerin Duygu Gösterimlerinin Yönetimine Olan Etkisi. Selçuk İletişim Dergisi 6(3), 18-33.
  • İşeri, B., (2019). Üniversite Öğretim Elemanlarının Duygu Yönetimi Yeterlikleri (Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi). Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi, Kırşehir.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2018). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. 11.Baskı. Ankara: Seçkin Yayıncılık. Goleman, D., (2014). Duygusal Zekâ. 37. Baskı. İstanbul: Varlık Yayınları.
  • Özdemir, M. (2010). Nitel Veri Analizi: Sosyal Bilimlerde Yöntembilim Sorunsalı Üzerine Bir Çalışma. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 11(1), 323-343.
There are 22 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Business Administration
Journal Section Articles
Authors

Kübra Sağlam 0000-0003-2807-8427

Adnan Akın 0000-0003-4418-9856

Publication Date December 31, 2021
Published in Issue Year 2021

Cite

APA Sağlam, K., & Akın, A. (2021). Yöneticilerin Duygu Yönetimi Davranışına İlişkin Görüşlerinin Bireysel Ve Örgütsel Açıdan İncelenmesi. Econder Uluslararası Akademik Dergi, 5(2), 375-396. https://doi.org/10.35342/econder.1008878

"Econder International Academic Journal"  Ekonomi ve İşletmenin tüm yönleriyle ilgili bilimsel makaleler yayınlamaya adanmış uluslararası hakemli bir multidisipliner dergidir. Yılda iki kez çevrimiçi olarak sunulan ve yayınlanan dergide, Ekonomi ve İşletmenin tüm alanlarındaki yeni bulgular ve tartışmalar için dünyanın önde gelen platformlarından biri olmayı hedefliyoruz.


Ä°lgili resim14357143581435914360 14364 

   logo_224x57_white.gifResearchBib ile ilgili görsel sonucu