Bu çalışmanın amacı öğretmen adaylarının yenilikçilik algılarını
araştırmaktır. Çalışmaya fen bilimleri, matematik ve sosyal bilimler
öğretmenliği alanlarından 189 öğretmen adayı katılmıştır. Veri toplama araçları
Biriysel Yenlikçilik Ölçeği’nin Türkçe versiyonu ve ailesel etkenler
envanteridir. Regresyon analizi veri analizi yöntemi olarak kullanılmıştır.
Analizin ikinci döngüsü sonucunda yenilikçilik algısının en güçlü yordayıcısı
olarak tecrübeye açıklık değişkeni ortaya çıkmıştır.
ANAHTAR KELIMELER: Yenilikçilik algısı Kişilik değişkenleri Öğretmen eğitimi
The aim of this paper is to investigate the
innovation perceptions of teacher candidates. The sample comprises of 189
second year students in the science, mathematics and social sciences teaching departments. The data collection tools are the Turkish
version of the Individual Innovativeness Scale (IIS), and the Domestic Factors
Inventory. Regression analysis is the main data analysis techniques. Results
yielded a regression model in which the most powerful determinant for
innovation perception emerged as openness to experience.
Innovativeness perception Personality variables Teacher education
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 6 Sayı: 8 |
EDU7 dergisinde araştırma makaleleri, düşünce yazıları ve kitap analiz olmak üzere üç bölüm yer almaktadır.
Gizlilik
EDU7 dergi yönetim sistemine girilen isim ve elektronik posta adresleri gibi kişisel bilgiler, yalnızca bu derginin amaçları doğrultusunda kullanılacaktır. Bu bilgiler başka bir amaç için kullanılmayacak olup, üçüncü taraflarla paylaşılmayacaktır.
Arşivleme
EDU7 dergisinde yayınlan
tüm makalelere ait üst veriler ve tam metinler TÜBİTAK ULAKBİM Sosyal Bilimler
Veritabanı aracılığıyla ULAKBİM sunucularında saklanmakta ve sunulmaktadır.