Okullarda
çalışan Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlardan, okul Rehberlik ve Psikolojik
Danışmanlık programlarını geliştirmeleri ve diğer programlar için müşavirlik
hizmeti vermeleri beklenmektedir. Bu bağlamda Rehberlik ve Psikolojik
Danışmanların program geliştirme eğitimi, çalışılması gereken konulardan
biridir. Bu araştırmanın amacı ise program tasarısı hazırlayan rehberlik ve
psikolojik danışmanlık öğrencilerinin program geliştirme dersine yönelik
tutumlarını, program tasarısı uygulaması ile ilgili görüşlerini ortaya koymak,
hazırlamış oldukları program tasarılarını incelemektir. Araştırma karma desen
çerçevesinde planlanmıştır. Nicel boyut tarama, nitel boyut durum çalışması
araştırması ile yürütülmüştür. Öğrencilerin program geliştirme dersine olan tutumları
nicel verileri oluşturmuş ve bu veriler ölçek aracılığı ile elde edilmiştir.
Araştırmanın nitel verilerini oluşturan program tasarısı uygulamasına yönelik
görüşler içerik analizi, program tasarıları ise betimsel analizle
incelenmiştir. Araştırmanın sonucuna göre program tasarısı hazırlayan Rehberlik
ve Psikolojik Danışmanlık öğrencilerinin program geliştirme dersine karşı
tutumlarının orta seviyede olduğu ve öğrencilerin büyük bir çoğunluğunun
program tasarısı uygulaması ile ilgili olumlu görüşlere sahip olduğu
görülmüştür. Program tasarılarının tamamı genel hedef yazma kriterlerine
uygundur. Kazanım yazma, öğrenme-öğretme süreçlerinin planlanması,
ölçme-değerlendirme süreçlerinin planlanması, örnek etkinliklerin
geliştirilmesi, program geliştirme modeli önerisi geliştirme konularında ise
hatalı ve eksik öğrenmeleri olan öğrenciler mevcuttur. Araştırmacılara kazanım
yazmaya, program öğelerini birbirleri ile ilişkilendirebilmeye, program
geliştirme modellerini örneklendirmeye yönelik uygulamalı ders etkinliklerinin
etkilerini araştırmaları önerilmektedir.
Program Tasarımı Program Geliştirme Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Programları
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 8 Sayı: 10 |
EDU7 dergisinde araştırma makaleleri, düşünce yazıları ve kitap analiz olmak üzere üç bölüm yer almaktadır.
Gizlilik
EDU7 dergi yönetim sistemine girilen isim ve elektronik posta adresleri gibi kişisel bilgiler, yalnızca bu derginin amaçları doğrultusunda kullanılacaktır. Bu bilgiler başka bir amaç için kullanılmayacak olup, üçüncü taraflarla paylaşılmayacaktır.
Arşivleme
EDU7 dergisinde yayınlan
tüm makalelere ait üst veriler ve tam metinler TÜBİTAK ULAKBİM Sosyal Bilimler
Veritabanı aracılığıyla ULAKBİM sunucularında saklanmakta ve sunulmaktadır.