The purpose of this study is to examine the structural relationships among the potential antecedents of entrepreneurial propensity (self-leadership and professionalism) and to test the role of locus of control and learned resourcefulness in this relationship. To achieve this end, a survey comprising of Self-Leadership questionnaire, Occupational Professionalism scale, Entrepreneurial Propensity scale, Rosenbaum’s Learned Resourcefulness scale and Rotter’s Locus of Control scale was undertaken with a sample of two hundred and twenty-nine teachers (160 women, 69 men) working in various public and private schools in Istanbul. The data was analyzed using AMOS 21 and SPSS 19. The results indicated that the proposed model significantly explains 65% of the entrepreneurship. Yet, the learned resourcefulness and locus of control would not moderate the relationship in the proposed model.
self-leadership professionalism entrepreneurial propensity locus of control learned resourcefulness
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 10 Sayı: 12 |
EDU7 dergisinde araştırma makaleleri, düşünce yazıları ve kitap analiz olmak üzere üç bölüm yer almaktadır.
Gizlilik
EDU7 dergi yönetim sistemine girilen isim ve elektronik posta adresleri gibi kişisel bilgiler, yalnızca bu derginin amaçları doğrultusunda kullanılacaktır. Bu bilgiler başka bir amaç için kullanılmayacak olup, üçüncü taraflarla paylaşılmayacaktır.
Arşivleme
EDU7 dergisinde yayınlan
tüm makalelere ait üst veriler ve tam metinler TÜBİTAK ULAKBİM Sosyal Bilimler
Veritabanı aracılığıyla ULAKBİM sunucularında saklanmakta ve sunulmaktadır.