Öğretmenlerin ditijal okuryazar olma becerilerine sahip olmaları eğitim-öğretim ortamında gerekli olan dijital anlamda becerileri de sergilemekte daha iyi olacakları anlamına gelmektedir. Öyle ki günümüzde söz konusu becerilere sahip olan öğretmenler, dijital çağda doğup dijital çağın hızlı değişimine kolaylıkla uyum sağlayan dijital yerli olarak tanımlanan neslin oluşturduğu öğrencilerin öğretimsel anlamda ihtiyaç ve beklentilerine cevap verebilmede etkili olabileceklerdir. Bu bağlamda bu çalışmada dijital yerlilere eğitim veren öğretmenlerin dijital okuryazarlık becerilerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda araştırmada survey yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini 2018-2019 eğitim-öğretim yılında Doğu ve Güneydoğu Anadolu Bölgesinde tesadüfi ve orantısız küme örnekleme yöntemi kullanılarak belirlenen okul öncesi, ilk, orta ve lise eğitim kademelerinde görev yapan öğretmenler oluşturmaktadır. Doğrulayıcı faktör analizi yapılan ölçek aracılığı ile öğretmenlerden toplanan verilerin frekans, yüzde, aritmetik ortalama, standart sapma değerleri hesaplanmış; verilerin normal dağılım gösterdiği tespit edildikten sonra parametrik testlerden t-testi, tek yönlü varyans analizi testleri yapılmıştır. Varyansların homojen olup olmadığını test etmek için Levene’nin Varyanslar Homojenliği Testi yapılmış ve bu test sonuçlarına göre uygun test sonucu verilmiştir. Tek yönlü varyans analizi sonuçlarına göre anlamlı farklılığın tespit edilmesi durumunda söz konusu anlamlı farklılığının hangi gruplar arasında olduğunu belirlemek için LSD testi yapılmıştır.Yapılan analizlerin sonucuna ve sonuçlar doğrultusunda önerilere yer verilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Review |
Authors | |
Early Pub Date | December 31, 2021 |
Publication Date | September 30, 2022 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 11 Issue: 13 |
EDU7 dergisinde araştırma makaleleri, düşünce yazıları ve kitap analiz olmak üzere üç bölüm yer almaktadır.
Gizlilik
EDU7 dergi yönetim sistemine girilen isim ve elektronik posta adresleri gibi kişisel bilgiler, yalnızca bu derginin amaçları doğrultusunda kullanılacaktır. Bu bilgiler başka bir amaç için kullanılmayacak olup, üçüncü taraflarla paylaşılmayacaktır.
Arşivleme
EDU7 dergisinde yayınlan
tüm makalelere ait üst veriler ve tam metinler TÜBİTAK ULAKBİM Sosyal Bilimler
Veritabanı aracılığıyla ULAKBİM sunucularında saklanmakta ve sunulmaktadır.