Systematic Reviews and Meta Analysis
BibTex RIS Cite

TEOG’dan LGS’ye Geçiş Süreci: 8. Sınıf Branş Öğretmenlerinin Deneyimleri

Year 2022, Issue: 45, 11 - 23, 03.07.2022
https://doi.org/10.54614/AUJKKEF.2022.825407

Abstract

Millî Eğitim Bakanlığı, 2013–2014 eğitim-öğretim yılından itibaren uygulanan Temel Eğitimden
Ortaöğretime Geçiş (TEOG) sınav sisteminin kaldırıldığını, yerine ise 5 Kasım 2017 tarihinde,
Liselere Geçiş Sistemi’nin (LGS) getirildiğini açıkladı. Bu karar ile öğrenimine devam eden 1 milyonu aşkın öğrencinin yanı sıra veliler ve 8. sınıf branş öğretmenleri de yapılan bu değişiklikten
doğrudan veya dolaylı olarak etkilendiği ifade edilebilir. Bu geçiş sürecinin etkilerini tespit etmek,
gerçekleştirilecek bir sonraki merkezi sınav sistemi değişikliğinin nasıl yürütülmesi gerektiğine
katkı sunacaktır. Bu kapsamda araştırmanın amacı 8. sınıf branş öğretmenlerinin geçiş sürecine
ve TEOG ile LGS’ye ilişkin görüşlerini tespit etmektir. Nitel araştırma yöntemlerinden olgu bilim
(fenomenoloji) kullanılan bu çalışmada farklı branşlardan (din kültürü ve ahlak bilgisi, fen bilimleri,
İngilizce, matematik, sosyal bilgiler ve Türkçe) 30 ortaokul öğretmeni ile görüşme gerçekleştirilmiştir. Görüşmelerin verileri nitel veri analiz tekniklerinden içerik ve betimsel analiz birlikte kullanılarak çözümlenmiştir. Araştırma sonunda katılımcıların önemli bir kısmının LGS’ye karşı olumsuz
bir bakış açısına sahip oldukları ve sistem değişikliğinin başta öğrenciler olmak üzere veliler ve
kendi öğretim süreçleri üzerinde olumsuz bir etkiye neden olduğu sonucuna ulaşılmıştır

Year 2022, Issue: 45, 11 - 23, 03.07.2022
https://doi.org/10.54614/AUJKKEF.2022.825407

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Research Articles
Authors

Galip Öner

Publication Date July 3, 2022
Submission Date November 13, 2020
Published in Issue Year 2022 Issue: 45

Cite

APA Öner, G. (2022). TEOG’dan LGS’ye Geçiş Süreci: 8. Sınıf Branş Öğretmenlerinin Deneyimleri. Educational Academic Research(45), 11-23. https://doi.org/10.54614/AUJKKEF.2022.825407

Content of this journal is licensed under a Creative Commons Attribution NonCommercial 4.0 International License
29929