Bu araştırmada Covid-19 pandemi sürecinde okul öncesi dönem çocuğu olan ailelerin uzaktan eğitime yönelik görüşlerinin ayrıntılı bir şekilde incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada nitel araştırma deseninden durum çalışması kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2020- 2021 yılında aynı devlet kurumunda okul öncesi eğitim alan ve uzaktan eğitime devam eden çocuğa sahip, Gaziantep’te yaşayan, on beş anne oluşturmaktadır. Araştırmada annelerin uzaktan eğitime yönelik görüşlerini belirlemek amacıyla yarı yapılandırılmış sorulardan oluşan bir görüşme formu hazırlanmış, annelere dokuz adet görüşme sorusu yöneltilmiş ve veriler online ortamda görüşmeler yapılarak toplanmıştır. Toplanan veriler, içerik analizi yöntemi kullanılarak çözümlenmiştir. Analiz sürecinde; kategori ve kodlar oluşturulmuştur. Araştırmanın doğrulanabilirliğini sağlamak amacıyla veriler araştırmacılar tarafından ayrı ayrı kodlanmış ve kodlayıcılar arası uyuşma katsayısı .73 olarak belirlenmiştir. Uzaktan eğitimin çocuğa katkısı incelendiğinde ebeveynlerin çoğunluğu okulda yaptırılan etkinliklerin uzaktan eğitimde de devamlılığının sağlanmasının çocuklarının gelişimine katkı sağladığını, çocukların arkadaşları ve öğretmenleriyle ilişkilerinin devam etmesine bağlı olarak sosyal ilişkilerinin de geliştiğini ifade etmişlerdir. Sonuç olarak okul öncesi dönemde çocuğu olan veliler ile yapılan bu araştırma, çevrimiçi olarak çocukların öğretmenlerini ve arkadaşlarını görmelerinin, etkinlikler yapmalarının çocuklar üzerinde olumlu etkisi olduğunu göstermektedir. Bu açıdan çevrimiçi olarak yürütülen eğitimlerin okul öncesi dönemde uygulanmasının önemli olduğu ifade edilebilir. Her ne kadar veliler açısından bazı zorlukların olduğu görülse de, bu eğitimin çocuk açısından faydalı olduğu söylenebilmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Early Childhood Education |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2024 |
Submission Date | January 14, 2022 |
Published in Issue | Year 2024 Issue: 53 |
Content of this journal is licensed under a Creative Commons Attribution NonCommercial 4.0 International License