Bu çalışmanın amacı, öğretmen performansı, örgütsel sadakat ve karizmatik liderlik arasındaki ilişkiyi Ankara ilindeki kamu ilköğretim okullarında çalışan öğretmenlerin görüşleri doğrultusunda incelemektir. Çalışmada nicel araştırma yaklaşımı ile ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Çalışma örneklemini belirlemek için tabakalı örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Buna göre, örneklem 2020-2021 akademik yılında Ankara’da görev yapan 514 öğretmenden oluşmuştur. Çalışma verilerini analiz etmek için betimsel istatistikler, Pearson korelasyonu ve yapısal eşitlik modellemesi kullanılmıştır. Çalışmanın bulguları karizmatik liderliğin örgütsel bağlılığı, örgütsel bağlılığın ise öğretmen performansını istatiksel olarak anlamlı bir şekilde doğrudan etkilediğini göstermektedir. Bunun yanı sıra, öğretmen performansı ile karizmatik liderlik arasındaki ilişkide örgütsel sadakatin aracılık rolü olduğu ortaya çıkmıştır. Araştırma bulguları literatürdeki önceki bulgularla ilişkilendirilerek tartışılmış ve bulgulara dayanarak bazı öneriler sunulmuştur.
This study aims at examining the multidimensional relationships between teacher performance, organizational loyalty and charismatic leadership based on the opinions of primary teachers who were working in public schools in Ankara. The study utilized a quantitative research methodology with a correlational survey design. We used the stratified sampling method to determine the study sample. Accordingly, the sample consisted of 514 teachers working during the 2020-2021 Academic Year in Ankara. We used descriptive statistics, Pearson correlation and structural equation modelling to analyze the study data. The study findings revealed that charismatic leadership had a statistically significant direct impact on organizational loyalty, whereas organizational loyalty had a statistically significant direct impact on teacher performance. Furthermore, we found out that charismatic leadership indirectly affected teacher performance via the mediation of organizational loyalty. We discussed the study findings based on the related literature and offered some suggestions relying on the findings.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Education Management |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Early Pub Date | September 26, 2024 |
Publication Date | September 26, 2024 |
Submission Date | March 8, 2024 |
Acceptance Date | August 2, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Issue: 54 |
Content of this journal is licensed under a Creative Commons Attribution NonCommercial 4.0 International License