This study aimed to investigate undergraduate nursing students’ opinions on the instructional mode of attendance at Medical English classes during novel coronavirus (COVID-19) measures in the 2021-2022 academic term. Convenience sampling was utilized to obtain data. The data were collected using an online interview with three open-ended questions and highly structured observation accompanied by field notes (n=49). Thematic analysis was used to analyse the data. The findings showed that during COVID-19, the main reasons undergraduate nursing students preferred face-to-face education included being more effective and productive. During online learning, most of the nursing students’ conditions did not allow joining online classes, such as limited internet access, problems with the internet connection, and also their departmental programme that included face-to-face classes after online Medical English classes. The interview findings were consistent with the data obtained using observation in this study. The findings suggest that students’ opinions should be considered while making formal decisions. Hybrid education, synchronous (live) and asynchronous (recorded) sessions together, seems to be the best option. Each stakeholder, like teachers and managers, should be hand in hand with students when making decisions, especially in unexpected processes like COVID-19.
Acknowledgement I thanked all the nursing students who participated in this study.
2021-2022 akademik yılında, dünya genelinde bazı üniversiteler yüz yüze eğitime devam etti, bazıları COVID-19 ile başlayan çevrimiçi eğitimine devam edip ve bazıları hibrit eğitime başlamayı seçti. Bu çalışma, hemşirelik bölümü lisans öğrencilerinin 2021-2022 akademik döneminde yeni koronavirüs (COVID-19) önlemleri sırasında Tıbbi İngilizce dersliklerine nasıl katılacaklarına ilişkin görüşlerini araştırmayı amaçlamıştır. Uygun örnekleme yöntemi kullanılarak veriler toplanmıştır. Veriler, üç açık uçlu sorudan oluşan çevrimiçi görüşme ve alan notları eşliğinde yüksek düzeyde yapılandırılmış gözlem (n=49) kullanılarak toplanmıştır ve tematik analiz yöntemi ile analiz edilmiştir. Bulgular, COVID-19 sürecinde hemşirelik öğrencilerinin yüz yüze eğitimi tercih etmelerinin temel nedeninin daha etkili ve verimli olmak olduğunu göstermiştir. Çevrimiçi öğrenmeyle ilgili sorunlar, hemşirelik öğrencilerinin çoğunun koşullarının, sınırlı internet erişimi, internet bağlantısıyla ilgili sorunlar ve ayrıca çevrimiçi derslerden sonra yüz yüze dersleri içeren bölüm programı gibi çevrimiçi derslere katılmaya izin vermemesi olduğu ortaya çıkmıştır. Görüşme bulguları, bu çalışmada gözlem kullanılarak elde edilen bulgularla tutarlıdır. Bu bulgular, resmi kararlar alınırken öğrencilerin görüşlerinin dikkate alınması gerektiğini ve senkron (canlı) ve asenkron (kayıtlı) oturumların bir arada olduğu hibrit eğitimin en iyi seçenek olduğunu göstermektedir. Özellikle COVID-19 gibi beklenmedik süreçlerde, eğitimciler ve yöneticiler gibi her paydaş, ani kararlar alırken öğrencilerin de fikirlerini göz önünde bulundurabilirler.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Early Pub Date | July 30, 2023 |
Publication Date | July 30, 2023 |
Submission Date | April 6, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 |